kapat
10.10.2001
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi

www.ekdilamerica.com
Dünyadan
Spor
banner
Magazin
Kampüs
Astroloji

Para Durumu
Hava Durumu

Bizim City
Sizinkiler

GREENCARD
Sarı Sayfalar
İstanbul

Cumartesi Eki
Pazar Eki

Künye
E-Posta
Reklam
Arşiv

A T V

Win-Türkçe
ASCII

 

Yimpaş 300 ürünü 2000 fiyatıyla satacak


Şirket, 52 gün sürecek kampanya için 5 kiloluk ayçiçek yağından 38 bin adet depoladı. İndirim döneminde çıkabilecek sorunlar için çalışanlar özel eğitimden geçti
Ekonomik krizin tüketicide yarattığı "satın almama" refleksi, perakende zincirlerini indirim yarışına soktu. Türkiye'nin 50 noktasında mağazası olan Yimpaş Marketler Zinciri de 19'uncu kuruluş yıldönümünü, 'güvenlik önlemli' indirim kampanyasıyla kutluyor. Yimpaş, 52 gün süreyle yaklaşık 300 ürünü geçen yılın fiyatlarıyla satacak.

Bazı ürünler haftalık, bazıları de günlük indirimlerle satılırken, anlık indirimler de mağazadaki müşterileri şaşırtacak. Bugün başlayacak ve sadece hazırlık süreci 4.5 ay süren kampanyayla ilgili bilgi veren Yimpaş Genel Müdürü Nurullah Öztürk, "Türkiye'nin yüzü çok asıldı, gelirler sabit kaldı. Fiyatlar aldı başını gidiyor. Biraz nefes aldıracak şeyler gerek" yorumunu yaptı.

LİMİTLİ SATIŞ
Aylardır ürün tedariki için bağlantılar yapıldığını, sadece 5 kiloluk ayçiçek yağından 18 bin adet depolandığını, 20 bininin de rezervde tutulduğunu söyleyen Öztürk, kampanyanın toptancı ve spotçulara değil nihai tüketiciye ulaşması için 'limitli satış' yapacaklarını söyledi. Öztürk, "Tek gün indirimli ürünler var. Örneğin 65 milyon liralık ütüyü 19 milyon 900 bine satacağız" dedi.

Tüketimi canlandırma yarışı
Son yapılan araştırmalar, kriz sonrası altı ayda, önceki altı aya göre tüketim harcamalarının yüzde 31.4 oranında daraldığını ortaya koydu. Retailing Institute'nün araştırmasına göre en büyük daralma, yüzde 46.,3 ile ağırlığını et ürünlerinin oluşturduğu açık ürünlerde gerçekleşti. Onu yüzde 37.1 ile temel gıda, 34.8 ile lüks gıda, yüzde 24.1 ile temizlik ürünleri, yüzde 23.7 ile kişisel bakım ürünleri izledi. Üst gelir düzeyi kriz öncesinde tek bir alışverişte ortalama 4.9 dolar harcarken bunu 3.7 dolara indirdi. Perakende zincirleri, düşen kâr ve sepet başına harcama nedeniyle rekabeti daha sert yaşamaya başladı.

"150 trilyon hedefliyoruz"
Yimpaş, Türkiye çapındaki 50 satış noktasında 52 gün boyunca yapılacak indirim sırasında sorun yaşanmaması için güvenlik şirketinin elemanlarını ve mağaza çalışanlarını özel eğitime aldı. Genel Müdür Nurullah Öztürk, yurtdışındaki mağazalarda da kampanyanın uygulanacağını belirterek, şunları söyledi: "Ankara'da lojistik desteği sağlayan 40 bin metrekarelik depo ile İstanbul'daki depolardan sevkiyat yapılacak. 52 günün sonunda toplam 150 trilyonluk ciro hedefliyoruz. Kampanya dahilindeki tüm etkinlikler için 1 milyon dolar bütçe ayrıldı. 'Türkiye'nin yazar ve sanatçılarını Türkiye'yle buluşturuyoruz' sloganı ile konser, çocuk tiyatroları ve imza günleri olacak. Yaklaşık 40-50 sanatçı ve yazar müşterilerle buluşacak."

www.superbahis.com
www.sigortam.net

Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır