|
|
|
Show'a terör gölgesi
Frankfurt Motor Show için bin şirket 140 trilyon harcadı. 1 milyon kişinin beklendiği fuarı ziyaret edenlerin sayısı, terör korkusu nedeniyle düştü
Otomobil tutkunlarının dört gözle beklediği Frankfurt Motor Show, geçtiğimiz hafta kapılarını açtı. Ancak 11 Eylül'de ABD'ye yapılan terörist saldırı 23 Eylül'e kadar açık kalacak fuara ilgiyi bir anda azalttı. Otomotiv şirketlerinin 200 milyon mark (140 trilyon) harcadığı Frankfurt Motor Show'a bir milyon kişinin gelmesi beklenirken, ilk 3 günde sadece 100 bin kişi geldi. General Motors, Ford ve Chrysler gibi dev ABD otomotiv şirketlerinin moralinin sıfıra inmesi, fuarın büyüsünün bir anda kaybolmasına neden oldu.
Bir ara fuarın kapatılması bile gündeme gelirken, güvenlik önlemlerinin artırılarak devam ettirilmesi kararı alındı.
AİLELERE YARDIM
Fuarda bu sıcak gelişmeler yaşanırken, kaçırılan uçakların içinde Toyota ve BMW'de çalışan iki kişinin bulunduğu bildirilmesi, üzüntüleri bir kat daha artırdı. Tüm bu gelişmeler yaşanırken, ölen ailelerin çocuklarına yardımlar başladı. DaimlerChrysler 10 milyon dolar, GM, Ford, BMW ve Michelin 1'er milyon dolar yardımda bulundu. Para yardımının yanı sıra BMW, New York polisine 100 adet motosiklet bağışladı.
ÜRETİM DURDURULDU
Bu arada Amerikalı otomobil üreticileri üretimlerini durdurarak, stok birikimini önlemeye çalıştı. Özellikle ihracata yönelik üretim yapan Japon Toyota, Honda ve Nissan'ın hisseleri yüzde 5-7 arasında düştü. Bu üzücü olaylar, otomobil tutkunlarının dört gözle beklediği dünyanın en büyük otomobil şovunun gölgelenmesine neden oldu.
Mete TANSU
|
|
|
|