kapat
08.09.2001
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi

www.ekdilamerica.com
Dünyadan
Spor
banner
Magazin
Kampüs
Astroloji

Para Durumu
Hava Durumu

Bizim City
Sizinkiler

GREENCARD
Sarı Sayfalar
İstanbul

Cumartesi Eki
Pazar Eki

Künye
E-Posta
Reklam
Arşiv

A T V

Win-Türkçe
ASCII

 

Sıkı pazarlık


Türkiye, Karadeniz'de dolanıp duran 310 metrelik dev gemi Varyag'ın Boğazlardan geçişi için öne sürdüğü şartları Çin'e bildirdi
Türkiye, Çin'in Karadeniz'de mahsur kalan Varyag adlı dev gemisinin Boğazlardan geçişi için öne sürdüğü şartları açıkladı. Buna göre geçiş için Çin'den 1 milyar dolarlık teminat istendi. Çin de 2 yıllık bu teminatı kabul etti. Türkiye'nin diğer istekleri arasında Marmara Denizi'nden geçişin gece gerçekleşmesi. Motorsuz gemiyi Çin'in istediği gibi 7 değil, 14 römorkörün çekmesi var. Türkiye şartlarından vazgeçmiyor.

KAZA RİSKİ GEÇMEDİ
Türkiye'nin 20 maddeden oluşan bu taleplerine rağmen kaza riskinin yüzde 30-40'tan daha aşağıya düşürülemediği belirtiliyor.

Çin'in geçişine izin verilmesi için Türkiye'ye 2 milyon turist sözü verdiği gemi konusunda, Denizcilik Müsteşarlığı uzmanlarından oluşan Türk teknik heyeti, Çin Ulaştırma Bakan Yardımcısı başkanlığındaki Çin heyetine Türkiye'nin taleplerini iletti.

DENİZ YARATIĞI
Denizcilikten sorumlu Devlet Bakanı Ramazan Mirzaoğlu'nun "gemi değil deniz yaratığı" dediği Varyag için milyar dolarlık teminatın yanında sigorta da istedik. Alınan önlemlerle, kaza riskinin azaltılmaya çalışıldığına dikkati çeken yetkililer, "Varyag gibi makinesi, donanımı olmayan, üstelik denge unsurları ile dengelenmeyen bir nesnenin alınacak tedbirlere karşı kaza riski yüzde 30-40'ın altına düşürülemiyor" diye konuştular.

İŞTE BAZI ŞARTLARIMIZ!
* 1 milyar dolar güçlendirilmiş teminat verilmesi.

* Uluslararası düzeyde kabul edilen sigorta sistemlerinin sağlanması.

* 7 römorkör güç ve sayısında yüzde 100 artış.

* Geminin aydınlatılması.

* Halat atma ve toplama için ırgat düzeneği.

* Elektrik enerjisi üretecek jeneratör.

* Gemi üzerinde telekomünikasyon şebekesinin oluşturulması.

* Türk teknik heyetine denetim yapma izni verilmesi.

* Geçiş anında, sis olmayacak, rüzgar hızı bilinen kriterlere uygun olacak. Görüş mesafesi 5 milden az olmayacak.

* Geçiş sırasında orfoz (akıntıda beklenmeyen bir durum) yaşanmayacak.

* Geçiş, Türkiye Denizcilik İşletmeleri, Kıyı Emniyeti ve Gemi Kurtarma Genel Müdürlüğü ekipmanları, donanımları, teknik personeli, kılavuz kaptanları ile Denizcilik Müsteşarlığı koordinatörlüğünde gerçekleştirilecek.

www.superbahis.com
www.sigortam.net

Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır