|
|
|
10 günlük maraton 100 milyon dolarlık tanıtıma bedel
Avrupa Basketbol Şampiyonası, Türkiye'nin yüzmilyonlarca dolara yapamayacağı tanıtımını bedava üstlendi.
25 bin Avrupalı basketsever geliyor. 28 ülkede yayınlanacak maçları 50 milyon kişinin izlemesi bekleniyor. Turizme 12 dev adamdan büyük destek. Bugünlerde herkesin dilinde aynı melodi var. Melodi deyince aklınıza sakın Tarkan'ın 'Kuzu kuzu'su ya da Sertab Erener'in 'Sahilde'si gelmesin. Bu melodi 12 dev adamın 15 Avrupa ülkesinin dev adamları ile yapacağı mücadeleyi izlemeye çağrı müziği. Bunun ekonomi ile alakası yok diye düşünebilirsiniz. Ancak, Avrupa Basketbol Şampiyonası, 15 ülkenin en seçkin seyirci, spor yazarı ve gazetecisini ağırlayacak olan Türkiye açısından bulunmaz bir tanıtım fırsatı olacak. Türkiye 100 milyon dolar verip yapamayacağı tanıtımı 31 Ağustos-9 Eylül arasında tek kuruş harcamadan, üstelik para kazanarak yapacak.
25 BİN YABANCIYA BİLET
Ankara Aski, Antalya Asfaş ve İstanbul Abdi İpekçi Spor Kompleksi'nde yapılacak olan şampiyonanın biletlerinin büyük bölümü satıldı. Antalya'daki biletlerin yüzde 42'sinin yabancılar tarafından alındığını belirten Organizasyon Komitesi Üyesi Efe Aydan, Ankara'daki biletlerin yüzde 20'sinin yabancılara satıldığını vurguladı. Aydan bu sayının İstanbul'da daha yüksek olmasının beklendiğini söyledi. Aydan, 10 gün boyunca aktif basketbol seyredilebilecek maçlara gösterdiği ilgiden memnun. Aydan, "Ankara'da 5 bin 300, Antalya'da 3 bin 700 ve İstanbul'da da 10 bin 500 olmak üzere toplam 19 bin 500 koltuk kapasitemiz var. 10 gün 100 bine yakın kişi basketbol seyredecek. Bunun yüzde 20-25'inin yabancı olmasını bekliyoruz" diye konuştu.
Şampiyona otellerin de yüzünü güldürdü. Özellikle Ankara ve İstanbul'daki otellerin doluluk oranlarını yüzde 50-60'lardan yüzde 90'lara çekti. İstanbul'da büyük otellerde 2 bine yakın oda 15 ülkeden gelecek seyirci, basın mensubu ve basketbol yorumcusuna ayrıldı. Otellerin yetkilileri, 31 Ağustos-9 Eylül tarihleri arasında İstanbul'a iş için gelenlerden de yoğun bilet talebi ile karşılaştıklarını belirtiyor.
6 MİLYON DOLAR GELİR
Eurobasket Organizasyon Komitesi üyesi Necati Güler, 25 Ağustos itibariyle İstanbul için 25 bin, Ankara için 9 bin, Antalya için de 7 bin olmak üzere toplam 41 bin biletin satıldığını söyledi. Kesin satış sonuçlarının henüz kendilerine ulaşmadığını kaydeden Güler, maçların başlama tarihine kadar biletlerin üçte ikisinin satılacağını tahmin ettiklerini vurguladı. Güler, şampiyonadan 6 milyon dolara yakın gelir elde edileceğini söyledi.
GARANTİ'NİN KATKISI BÜYÜK
Bu şampiyonada büyük emeği olanların başında Garanti Bankası geliyor. Banka Young and Rubicam firmasına 150 milyara yaptırılan '12 dev adam' reklam filmi ve salonların bakımı dahil organizasyonun her aşamasında yer aldı. Banka yetkilileri tanıtıma ayrılan para konusunda bilgi vermezken harcanan paranın 1 milyon doları bulduğu belirtildi.
Banka yetkilileri, 'neden basketbol sponsorluğu' sorusunu şöyle yanıtladı: "Biz hem milli takımın hem de Eurobasket 2001'in sponsoruyuz. Basketbolu Garanti Ailesi olarak destekliyoruz. Bu organizasyonun, ülkemiz tanıtımı için önemli katkı sağlayacağını düşünüyoruz. Garanti'nin öncülük ettiği bu desteği, herkesin vermesini diliyoruz."
Bundan önceki Avrupa Basketbol Şampiyona'sı Fransa'da yapıldı. Maçlar televizyondan 563 saat naklen yayınlandı. Medya kuruluşlarından 423 katılımcının izlediği maçlara 89 bin kişi gitti. Maçlar naklen yayınlarla da 50 milyon kişiye ulaştı.
Bulunmaz fırsat
Hiç kuşkusuz bu organizasyon için en çok çalışanlardan biri de Spordan Sorumlu Devlet Bakanı Fikret Ünlü. Ünlü'yü Antalya'da maçların oynanacağı salonu denetlerken bulduk. Şampiyonanın Türkiye'nin tanıtımı açısından bulunmaz bir fırsat olduğunun altını çizen Ünlü, "Son aldığım bilgiye göre 700 medya temsilcisi geliyor. Bir gün için Avrupa'dan gelen basketbol seyircisinin sayısı ise 5 bin. Maçlar birçok ülkede canlı yayınlanacak. Her ülke seyircisi ile birlikte geliyor. Gelen seyirci gelecek için de çok önemli. Çünkü basketbol seyircisi çok bilinçli ve elit bir seyirci" diyor.
Ünlü, bu seyircinin daha sonraki yıllarda Türkiye'nin potansiyel turisti olduğuna işaret ederken, şunu da söylemeyi ihmal etmiyor: "Bu gibi organizasyonlar bizim için önemli denemelerdir. Buradan alnımızın akı ile çıkarsak ilerideki olimpiyat ya da diğer organizasyonlar için de yolumuzu açmış oluruz. Bütün bunlar Türkiye için tanıtım ve döviz geliri demek."
BİLET SEÇENEĞİ BOL
Cinsi | Kategori | Tur | Toplam | Maç |
| | | (Dolar) | sayısı |
Anadolu Paket | A | 1&2 | 80 | 14 |
Ankara | B | - | 60 | 14 | |
31 Ağ-3 Eyl. | C | - | 40 | 14 |
Akdeniz paket | A | 1&2 | 80 | 14 |
Antalya | B | - | 60 | 14 |
31 Ağ.-3 Eyl. | C | - | 40 | 14 |
Topkapı paket | A | Final | 100 | 12 |
İstanbul | B | - | 80 | 12 |
5-9 Eyl. | C | - | 50 | 12 |
Boğaziçi paket | A | 1.2&final | 160 | 26 |
Ank.-Ant.-İst. | B | - | 125 | 26 |
31 Ağ.-9Eyl. | C | - | 80 | 26 |
Not: İsteyenler İstanbul'da 10-40 milyon, Ankara'da 10-35 milyon, Antalya'da da 7.5-30 milyon arasında değişen fiyatlarla tek bilet alabilir. Alınan biletlerle bir gün içindeki bütün maçlar izlenebilecek. Yukarıdaki tablodaki dolar fiyatları bir birkaç güne yayılan maçları kapsıyor.
28 ülkede yayınlanacak
Türkiye'de TRT'nin vereceği maçlar Avrupa'da Supersport, İtalya, Fransa, Almanya, Yunanistan, Hırvatistan, Güney Kıbrıs, Estonya, İsrail, Letonya, Polonya, Portekiz, Romanya, Macaristan, Litvanya, Çek Cumhuriyeti, Slovakya, Slovenya, İspanya, Ukrayna, Bosna-Hersek, Makedonya, Yugoslavya, Arjantin, Çin, Uruguay ve Venezüela'da yayınlanacak.
|
|
|
|