kapat
26.08.2001
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi

banner
Dünyadan
Spor

www.limasollu.com
Magazin
Astroloji

Para Durumu
Hava Durumu

Bizim City
Sizinkiler

GREENCARD
Sarı Sayfalar
İstanbul

Cumartesi Eki
Pazar Eki

Künye
E-Posta
Reklam
Arşiv

A T V

Win-Türkçe
ASCII

 

İş adamlarının ralli merakı


Üç işadamı... Biri Citroen genel müdürü, biri İntercity araba kiralama şirketinin sahibi, biri de ekstrem spor malzemeleri satan mağazalar sahibi. Üçü de yılda bir iki ay işlerini güçlerini bırakıp rallilere katılıyor. Kir, pas, kan ve gözyaşı... Zevk işte

Bir gün etabı tamamlayacaklar Vural Ak
Vural AK İntercity Araba Kiralama Şirketi'nin patronu. Beş senedir bu ralli işleri içinde. Şimdiye kadar iki Master Ralliye katıldı fakat maalesef ikisini de tamamlayamadı. Birinde motor yandı birinde de tam bitmesine bir iki gün kala takla attı. Vural AK komşunuz olsa hayatta böyle şeyler yapıyor demezsiniz. Takım elbiseli, kravatlı, temiz yüzlü bir iş adamı yani. Otomobillerle fazla içli dışlı olunca onun da içindeki aslan kabarmış ve kendini yollara vurmuş.

ÖTEKİ TÜRKİYE
Kısa süreli yarışları sevmiyor. Uzun soluklu olacak, işin içine dayanıklılık da girecek, ülke de tanınacak: "Ülkelerin cilalanmamış yerlerini görüyorsunuz bu çok hoşuma gidiyor. Asfalt olmayan, kuş uçmaz kervan geçmez yerler oluyor çoğu zaman. Ben Türkiye'nin öteki yüzünü bu yarışta gördüm. Çok etkileyici bir şey tabii"

Fakat yarışın memleketten geçiyor olması Vural Ak ve kopilotu Mehmet Becce'ye talih değil talihsizlik getirmiş. İtalya'da sevgilisiyle oynaşan tırcının gişelerde arabasına geçirmesi dışında hiçbir aksilik yokken, hatta ilk beş sırada yarışırken Konya ovasında her şey tersine dönmüş. Önce lastik patlamış, Sonra farketmişler ki bagaj kapağı kilitlenmiş. Sonra fren patlamış. Kılpayı kazayı atlattıktan sonra uydudan yer tayini yapan GPS'leri bozulmuş. Üç saat kaybolmuşlar. Ertesi gün Konya ovasından geçerken köylüler tarafından taşlanmışlar, gelen taşlardan biri ön camı patlatmış. Suriye'ye geçtikten sonra yol notları tümüyle kötü çıkmış. Plan değişikliği yüzünden fazla benzin alınmış derkeeeen... Suriye çölünün ortasında bir çukur, bir takla... Ve Türk ekibi yarış dışı.

Kriz nedense bu yarışçı ruhluları pek etkilemiyor. Bu devirde işi gücü haftalarca bırakıp gitmek her babayiğidin harcı değil. "Ekibime güveniyorum" diyor. Peki bir Master Rally'ye katılmak ne kadara mal oluyor biliyor musunuz? Yüz bin dolar. Sağolsun İntercity (kendi şirketi), Shell, Vattabi ve Polimersan.

Kopilotuyla 15 gün boyunca yol dışında tek kelime konuşmamışlar. Ak, "Batıdan doğuya geliyoruz ve medeniyetler de merdiven gibi aşağıya iniyordu. Türkiye'nin kırsalı Suriye'den çok daha kötü. Türkiye'ye girer girmez sinekle karşılaştık" diyor.

Olgun genel müdür rallici Nurkan Yurdakul
Bir buçuk ay önce başlıyor ralliye. 42 yaşında başlayan ender rallicilerden olmalı diye düşünüyoruz. Yıllarca leasing şirketlerinde çalıştıktan sonra Citroen Türkiye'nin genel müdürü oluyor. Citroen'in de katıldığı yarışları izlerken içi kımıl kımıl olmaya başlamış Nurkan Beyin. Genel müdür olmanın da şahane avantajıyla "ben de yapacağım" demiş. Müdür diye torpil yok. Başkaları ne kadar ödüyorsa yarış arabası kiralamak için (tek yarış 1500 dolar) Nurkan Bey de o kadar ödüyor. Cebinden. Şimdiye kadar iki ralliye katılmış. Pirelli rallisinde 19. olmuş: "Ben 20'lik gençler kadar hızlı gidemem. Ama onlar kadar da hasar vermiyorum, bu nedenle yarışı bitirme şansım daha yüksek."

"Nedir derdiniz? Orta yaş bunalımı mı?" dediğim zaman kahkahalarla gülüyor ve "Katiyen öyle bir problemim yok. Gençlik sporu da değil ralli. Ercan Kazaz benden daha genç değil, Nejat Avcı da benimle yaşıt" diyor. Karısı destekliyormuş. Karşılığında kaç tek taş yüzük hediye edildi diye düşünürken İrlandalı olduğunu öğreniyoruz hanımefendinin.

Citroen, genel müdürlerinin yarışlara katılmasını benim tahmin ettiğim gibi laubali bir şey olarak karşılamıyor, aksine destekliyormuş. Yaşının da verdiği temkinle şimdilik tek derdi arabayı kırmadan yarışı bitirmek. Markanın haysiyetini de korumak zorunda ne de olsa Citroen Genel Müdürü olarak.

Motorcu centilmendir Kemal Merkit
Geçtiğimiz hafta sona eren Master Rally'nin bu yılki motosiklet klasmanında dokuzuncu olan Kemal Merkit 50 kupa kazanmış bir arkadaşımız. Master Ralli'deki derecesinden çok memnun.

İşletme okumuş. Çocukluktan beri ne kadar dağ-bayır-deniz sporu varsa hepsini yapmış. Bakmış ki bu sporların onu bırakacağı yok bari ruhuma uygun bir iş yapayım demiş ve bu tarz sporların malzemelerini satan iki dükkan açmış. Biri Bodrum'da biri de İstanbul'da.

Neden motosiklet ve neden yurdundan, evinden bu kadar uzak, neden bu toz, bu kir deyince "Hayat nedir ki, hep bir zorlama, meydan okuma, hayatta kalma mücadelesi. Yeni insanlar, yeni ülkeler... " diyor Kemal Merkit.

Kemal Beyin karısı Zeynep Merkit de rallici. Üstelik Türkiye şampiyonu. Tofaş Fabrika takımında yarışıyor. Kemal Beyin bu merakı da eşinin ona motorsiklet hediye almasıyla başlamış.

MUTLU TÖNBEKİCİ

www.superbahis.com

Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır