|
|
|
'Yerli malı' kampanyası da başladı
"Yerli malı yurdun malı, her Türk bunu kullanmalı" sözü bir zamanlar yerli malların kullanılmasını özendiren bir sözdü.
Aradan yıllar geçti ve bu söz tam anlamını yitirdi derken ekonomik kriz ile yine kullanılmaya başlandı. Türk-İş, Hak-İş, DİSK ve TİSK gibi Türkiye'nin en büyük 4 konfederasyonu biraraya gelerek yerli mallarının kullanımı artırmak için yeni bir kampanya başlatma kararı aldı. Kampanyanın startı 5 Eylül'de verilecek. Ancak kampanya günümüzün ekonomik koşulları ve yapısını düşünerek sınırını biraz değiştirdi, "Türkiye'de üretilen malları kullanalım" oldu.
72 yıllık hikaye
Türkiye yerli malı kavramı ile ilk kez 4 Nisan 1929 yılında tanıştı. Yerli Malı Haftası adı altında, yerli malları kullanımı özendirilmeye çalışıldı. 'Ağaç yaşken eğilir' mantığı ile, bu önemli haftanın ilkokullarda kutlanmasına da önem verildi. Hatta ilkokul öğrencileri bu hafta kapsamında Türkiye'de üretilen malları sınıflarına getirerek arkadaşlarıyla paylaştı.
Öge DEMİRKAN
|
|
|
|