Yıllardır birbirlerinin hemen ardından zam yapan yabancı sigara üreticilerinin bu geleneğini, bu kez bazı Tekel bayileri ve bakkallar kötüye kullandı.
Yabancı sigara piyasasında yıllardır önce Marlboro'ya zam yapılır, hemen ardından Camel'a zam gelirdi. Ancak geçen hafta uzun süredir devam eden bu gelenek istisnai bir duruma sahne oldu ve Camel, Marlboro'dan daha önce zam yaparak fiyatını 1 milyon 400 bin liradan 1 milyon 600 bin liraya çıkardı. Bunu bir "sinyal" olarak kabul eden birçok satış noktası, "Camel'a zam geldi, nasıl olsa Marlboro'ya da gelecek" diyerek Marlboro'yu aynı fiyattan satmaya başladı. Marlboro'nun üreticisi Philsa'dan ise zam açıklaması gelmedi. Yani bazı bayiler, ucuza aldıkları sigarayı pahalıya satarak kâr marjlarını yükseltti.
Tüketicileri bu duruma karşı uyaran sigara üreticileri, "Müşterilerin büyük bir çoğunluğu için Marlboro yoksa tercih edilen sigara, aynı fiyata satılan Camel kısadır. Camel, hep Marlboro'dan sonra zam yapardı. Ama bu sefer tarihinde ikinci kez Camel, Marlboro'dan önce zam yaptı" dedi.
Günde 2.5 milyon paket Marlboro satılırken, Camel'ın 100 bin adet sattığını belirten yetkililer, bu nedenle aradaki fiyat farkının kolay anlaşılamadığını ifade etti. Philsa yetkilileri, kendilerinin kısa bir süre daha bekleyerek piyasanın durumuna göre zam yapacaklarını açıkladı.