|
|
|
Muhteşem jübilenin gizli kahramanları
Şifo Mehmet'in jübilesi, geçen haftanın en çok konuşulan olayıydı.
Tüm gelirin TEGV'e bırakıldığı bu görkemli gösterinin arkasında kimler vardı? Koordinasyon nasıl sağlandı? Yüzlerce kişinin emek verdiği dev organizasyonun perde arkası...
Beşiktaş'ın 10 numarası Şifo Mehmet'in jübile gelirini 250 bin çocuğun eğitimine bırakması, futbol tarihimizde bir ilk oldu. Aynı zamanda böylesine nefes kesen, Olimpiyat ayarında bir organizasyon ilk kez gerçekleşiyordu. Dev gösterinin beyin takımı üç beş kişi değildi; müthiş koordinasyonun kahramanları yüzlerceydi... TEGV'le birlikte Setur, Bersay, İltek, Lowe Lintas şirketleri büyük bir şevkle çalışarak Türkiye'de de böyle bir işin bal gibi yapılabileceğini gösterdi. Hepsi büyük bir şevkle çalışıp çok yoruldu, öyle ki birçoğu organizasyondan sonra tatile çıktı.
ORGANİZASYON SORUMLUSU
Turizm şirketi Setur, jübilenin organizasyon sorumluluğunu üstlendi. Kendi deyimleriyle "arabanın parçalarını birleştirip çalıştırdılar". Kurumlar arasında koordinasyon, Milan'ın Türkiye'ye getirilmesi, saha içi ve saha dışı güvenlik, yayın hakları satışı, sponsor bulma, Birlik Medya tarafından saha içi ve dışı bağış olarak kullanıma verilen reklam panolarının satışı hep Setur'un işi.
* Toplantılara 3.5 ay önce başlandı. Proje sorumluları Setur Genel Müdür Yardımcısı Üstün Özbey, kongre ve seminer departman müdürü Melih Siner ve kongre ve seminer koordinatörü Halit Beyazkürk... Haftada dört kez yapılan toplantıların hemen hemen hepsi mesai saatleri dışındaymış.
* Milan'ın İtalya'dan gidilip alınması, konaklaması, şehiriçi ulaşımları ve geri gönderilmeleri sırasında dört kişilik bir ekip 24 saat takımın yanında bulunmuş.
* Bir gece önce yapılan Hammam'daki davette 30 Setur personeli çalışmış. Tam 1.000 kişi davet edilmiş. 1.000 forma ve 1.000 VCD satışa sunulmuş.
* Stadın içindeki bütün hareketler Setur tarafından yönetilmiş.
* Maçta Setur'dan 60 kişi görevlendirilmiş. Stad içi güvenlik için 130 kişi varmış. (Valiliğin önlemleri dışında). Saha içi dolaşım için beş ayrı kart, 350 kişiye dağıtılmış.
* Son koordinasyon toplantılarını maçın ilk yarısında, tribünün yanındaki çim alana yatıp yapmışlar.
* Hammam'daki ve staddaki organizasyonların her dakikası programlıymış. Her konuşmacıya üç dakika ayrılmış ve konuşmalar toplam 40 dakika sürmüş. Gecede konuşacak Serdar Bilgili, ailevi bir sorunundan dolayı gelemeyeceğini bildirmiş.
* Stadda 200 çocuk ve onlarla ilgilenecek 100 gönüllü varmış. Çocukların stada çıkmasıyla ilgili iki prova yapılmış. Çocuklar Şifo Mehmet'in çevresini sarmış ama yaklaşmamış.
* İltek'in Şifo ile ilgili hazırlattığı CD-rom, yakında Migroslar'da satılacakmış. Sadece bu prodüksiyon için yaklaşık 15 kişi çalışmış.
* Bersay İletişim Danışmanlığı organizasyonun basın ayağını oluşturmuş. Ayşegül Kartal, "Spor basınına böyle bir jübile yapılacağını iletmeye başladığımda inanmadılar. Çoğu bu kadar görkemli olacağına inanmadı, bir kısmı da Şifo Mehmet'in bütün gelirini TEGV'e bırakacağına inanmadı," diyor.
ŞİFO VE TERİM CEPHESİ
Hoca Milan'ı bağladı
Fatih Terim, Şifo Mehmet'i evvel ezel seviyor ve beğeniyor. Destek teklifi getirilince Terim'in aklına önce dünya karması gelmiş. O mu olsun, bu mu olsun diye düşünürken bu arada Hoca, Milan ile anlaşma aşamasına gelmiş. Fatih Terim Milan'la sözleşmeyi yaptığı gün Milan'ın ikinci başkanı Galliani'ye durumu anlatıyor, Galliani de hiç tereddüt etmeden kabul ediyor.
Terim, tahmin edileceği gibi organizasyonda hiç geri planda kalmamış. Türkiye'de olduğu sürece bütün toplantılara katılmış, önerilerde bulunmuş.
Şifo TEGV'i televizyonda gördü
Cengiz Solakoğlu (TEGV Yönetim Kurulu üyesi): Şifo Mehmet jübile yapmaya karar verdiğinde NTV'de '1 milyon çocuk' kampanyasını görmüş. Mehmet'in ilgisini çekmiş, fakat TEGV'in güvenilir olup olmadığını bilmiyormuş. Bunun üzerine daha önce beraber çalıştığı, aynı zamanda da TEGV mütevelli heyetinde yer alan Hasan Arat'a danışmış. Arat İnan Kıraç'la tanıştırmış. Bu olayın ardından biz hemen bir yönetim kurulu toplantısı düzenledik ve tabii çok heyecanlandık. Yönetim kurulu organizasyonla ilgili beni ve Burhan Karaçam'ı görevlendirdi. Mehmet, ilk toplantıya Fatih Terim ve Şenes Erzik ile beraber geldi. Fatih Terim daha Milan ile anlaşmamıştı ve "Biz de yardım etmek istiyoruz" dedi. Sonuç itibariyle biz böyle asil bir davranışı kusursuz bir organizasyonla birleştirebildiğimiz için çok mutluyuz.
REKLAM KAMPANYASI
Müthiş işbirliği ortamı
Lowe Lintas, jübilenin konseptini hazırladı ve reklam kampanyasını yürüttü. Ajansın müşteri direktörü Gülay Tuncer konsepti anlatıyor: "Bu vedanın yeni bir hayata merhaba olacağını düşündük. Bu nedenle kampanyanın adı 'Merhaba Şifo Mehmet' oldu. Reklam filmi eğitime gönül verenlerle, Şifo'yu sevenlerin buluşmasını içerdi. Çok değerli isimler gönüllü olarak filmde yer aldı. Hiç yaşamadığımız bir işbirliği ortamını yakaladık. Filma Cass, maliyetine filmin yapımını üstlendi. İmaj TV, Sinefekt, Sine İmaj gönüllü destek verdi." Lowe Lintas'ın yaratıcı ekibi Mehmet Günsür, Murat Akıskalı, Yıldırım Evren, Gökhan Erol. Filmin yönetmeni Mete Özok, müziği Ömer Özgür'e ait.
TEGV 25 BİN ÇOCUĞU OKUTACAK
Organizasyonda herkes gönüllü çalıştı
TEGV'nin Yönetim Kurulu üyesi olan, aynı zamanda da Koçbank'ın Yönetim Kurulu Başkanı olan Burhan Karaçam, yaptıkları işle gerçekten gurur duyduğunu söylüyor. Karaçam önce, böyle bir organizasyonu gerçekleştirip gerçekleştiremeyecekleri konusunda tereddüt etmiş fakat daha sonra bu işin altından kalkabileceklerine inanmış...
* Toplam 1 trilyon kadar gelir sağlanmış, bunun yüzde 20'sini bilet geliri oluşturmuş.
* Organizasyonun yaklaşık 500 milyar lira kadar gideri olmuş. 50 bin dolar Milan oyuncularını getirilmesi için uçağa, 40 bin dolar oyuncuların Çırağan'nda ağırlanmasına harcanmış. Gala yemeği yaklaşık 80 bin dolar, jübile maçı organizasyon bedeli yaklaşık 65-70 bin dolar, tanıtım reklam filmi ve CD-rom için yaklaşık 70 bin dolar harcanmış. Organizasyonda herkes gönüllü çalışmış.
* Tüm bu hesaplar yapıldığında 500 Ğ 600 milyar arası bir gelirin TEGV'e (Türk Eğitim Gönüllüleri Vakfı) kalması bekleniyor.
* Bir çocuğun yıllık eğitim maliyetinin 250 dolar olduğu düşünülürse bu parayla 20 Ğ 25 bin çocuk okuyabilecek.
SES, SAHNE VE IŞIK DÜZENİ
'Dayanamayıp birbirimizi öptük'
İltek'in sahibi Ali Üstündağ 1980'den beri sahne organizasyonları yapıyor. Üstündağ, "Çalışmalar sırasında herkes kendi şirketinden koptu ve birlikte çalışmaya başladı" diyor. Gece bittikten sonra dayanamayıp yanındaki arkadaşını öpmüş!
* Stadda 2 jeneratör kullanılmış. Ses gücü 80 bin watt'mış. 30 adet ışık robotu kurulmuş. Dev iki formanın birinde 10, diğerinde 1.000.000 yazıyormuş. Multivizyon için stada 100 küp getirilmiş.
* Ses ve ışık, saha koordinasyonu, yaratıcı faaliyetler, sahne çalışmaları ve akış kontrolü için 70 kişi çalışmış.
* Havai fişek gösterisini yapan şirket (EDA) devre arasında üç, bitiminde 10 dakikalık gösteri hazırlamış.
ASLI E. PERKER MUTLU TÖNBEKİCİ
|
|
|
|