Tofaş, İtalyan Fiat'ın koltuğuna talip
Tofaş, Fiat dünyasının tüm koltuklarını tasarlayarak, ar-ge üssü kuracak. Şirket, 2005 yılında ise Fiat'ın teknoloji merkezlerinden biri olmak istiyor
Tofaş, İtalyan ortakları Fiat'ın tüm koltuk tasarımlarını üstlenerek, bu konuda bir bir mükemmellik merkezi yaratmayı hedefliyor. Tofaş CEO'su Jan Nahum, "2005'den itibaren bu konuda dünyadaki teknolojinin sınırını biz yaratmak istiyoruz" dedi.
Nahum, "5 yıl önce ortağımız bizim teknoloji ile ilgilenmemizi pek istemiyordu, şimdi ise teknolojiyi bize devretmek istiyorlar. Biz de Fiat dünyasının mükemmelliyet merkezlerinden biri olmak istiyoruz. 2005 yılından sonra diğer otomotiv devlerine de teknoloji geliştirebilecek noktaya gelebiliriz" şeklinde konuştu.
BREZİLYA İLE YARIŞIYORUZ
Türkiye Teknoloji Geliştirme Vakfı'nın düzenlediği sohbet toplantısında konuşan Jan Nahum, Türk otomotiv sektörünün 10 yıl içinde üretim merkezi konumundan teknoloji merkezi kimliğine geçmesi gerektiğini belirterek, Tofaş'ın bu doğrultuda ar-ge faaliyetlerine büyük önem verdiğini söyledi.
Brezilya'nın da kendileri gibi teknoloji merkezi olmak için aday olduğunu ifade eden Tofaş CEO'su sözlerine şöyle devam etti: "Biz koltuk üstüne odaklandık. Fiat, Alfa Romeo ve Lancia araçların koltuk tasarımlarını biz üstlenmek istiyoruz. Bu bir geçiş dönemi, eğer başarırsak 2005'den sonra bu konuda dünyadaki teknolojinin sınırını biz yaratmak istiyoruz. Amacımız dünyanın en iyi koltuğunu üretir bir teknoloji yaratır hale gelmek. Elektroniği, konforu, çarpma güvenliği, sürücü ve yolcuyu tanıma özelliği ve emniyetiyle en iyi koltuğun ne olduğunu tarif etmek zorundayız."
DOBLO'YU FİAT'A SORDUK
Nahum, bu konuda önümüzdeki yıl faaliyete başlanacağını ve 2-3 yıl içinde de sorumluluğu Fiat'tan devralmaya başlayacaklarını kaydetti. Nahum, ayrıca Doblo'nun fikri mülkiyeti için Fiat'a başvurduklarını sözlerine ekledi.
Türkiye üretim merkezi unvanını kaybedecek
Jan Nahum, Türkiye'nin Gümrük Birliği'ne (GB) girmesiyle otomotiv sektörünün global olma yolunda büyük avantajlar kazandığını söyledi.
Nahum, sözlerine şöyle devam etti: " Türkiye, GB sayesinde 3-4 yılda 500 bin adet araç üretip, satan bir ülke konumuna geldi. Ancak GB'nin dezavantajları da var. Ürettiğiniz mallar AB normlarında olmalı. GB içinde olmayan ülkeler bu kriterlere uymak zorunda olmadığı için 10 yıl sonra üretimdeki fiyat avantajımızı kaybedebiliriz. Üretim Çin ve Hindistan'a yönelebilir."
|