|
|
|
GS'de Forma savaşı
Galatasaray, başta biracılar olmak üzere çok sayıda firmayla reklam görüşmesi yapıyor. Yaklaşık 5 milyon dolarlık anlaşma için Efes, Carslberg, Sabancı, Turkcell ve 2 bankanın adı geçiyor
Futbola olan ilginin erkeklerin tekelinden kurtulup geniş kitlelere yayılmasının ardından, reklamverenler için stadyum ve formaların cazibesi de arttı. Yılboyunca binlerce kişi tarafından saha ve ekranlardan büyük bir dikkatle izlenen maçlardaki reklamlar da sadece bir takım için milyonlarca dolarlık bir pazara ulaştı.
Bu alanda son dönemin en gündemdeki konusu, Telsim ile reklam anlaşması bozulan Galatasaray'ın formalarına alacağı reklam konusunda kiminle anlaşacağı. Sarı-kırmızılı takım, 2001-2002 sezonu için çeşitli firmalarla forma reklamı görüşmelerini sürdürüyor. Kulübe, dünyaca ünlü bira markası Carslberg, Efes Pilsen, Sabancı Holding, Turkcell ve 2 bankanın öneride bulunduğu konuşuluyor. Galatasaray,UEFA'ya verdiği taahhüt gereği, bu firmalardan biriyle en geç 30 Ağustos tarihinde anlaşma imzalamış olacak.
Ağustos sonuna kadar forma reklamı vermeye talip firmalardan biriyle anlaşma imzalayacaklarını söyleyen Galatasaray Sportif A.Ş Genel Müdür Yardımcısı Sinan Yolageldili, bu tarihten önce firma adı vermenin "çok spekülatif" olacağını belirterek, konuyla ilgili şu açıklamayı yaptı:
"Takımımız UEFA şampiyonlar liginde forma reklamı olmadan çıktı. Ancak Gaziantepspor ile oynayacağımız bir maç için Kent Gıda ile anlaşıldı. Bizimle görüşen pek çok firma var. O tarihe kadar tek tek maç anlaşması yapıyoruz. Saha reklamlarında da geçen maç Carlsberg ile anlaşmıştık, sonraki maçta Efes reklam verdi."
150 BİN FORMA SATIŞI
Bu yıl taraftarlara 150 bin forma satmayı hedeflediklerini söyleyen Yolageldili, "1-2 hafta içinde 15 bin forma satıldı. Satış noktalarımızın sayısını da artırıyoruz.
Futbol kulüplerinin formaları dünyada da en cazip reklam mecralarının başında geliyor. Son dönemde özellikle telekomünikasyon firmaları, elektronik şirketleri ve bankalar bu işe daha fazla ilgi duyuyor. Takımın Avrupa sahalarındaki görünürlüğü de özellikle global markalar için cazibe yaratıyor. Geçtiğimiz yıl 60 maça çıkan Galatasaray, 60 gecede 90'ar dakika olmak üzere 5400 dakika göründü" dedi.
Sahalarda hangi marka koşacak?
Biracıların futboldaki rekabeti hem formada hem de saha kenarlarındaki reklamlarda göze çarpıyor. Carlsberg Türkiye Genel Müdürü Ercüment Berilgen, özellikle saha reklamlarında rekabet yaşandığını belirterek, "Sahalarda Efes ile bir rekabet yaşıyoruz. Ama forma reklamlarında Futbol Federasyonu'nun tavrı çok net değil. Federasyon bir spor takımı üzerinde bira reklamı doğru olur mu kesin karar vermedi. Ama basketbol takımında olduğu için bu tavır değişebilir. Forma konusunda bizden kaynaklanan bir istek yok ama çok iyi bir fiyatla gelirlerse değerlendiririz" dedi.
Efes Pilsen'in üreticisi Anadolu Grubu yetkilileri de Galatasaray'ın forma reklamlarıyla ilgilendiklerini, ancak çok büyük tutarlarda ısrarcı olmayacaklarını söylediler.
|
|
|
|