kapat
04.08.2001
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi

banner
Dünyadan
Spor

www.limasollu.com
Magazin
Astroloji

Para Durumu
Hava Durumu

Bizim City
Sizinkiler

www.euronet-tr.com
Sarı Sayfalar
İstanbul

Cumartesi Eki
Pazar Eki

Künye
E-Posta
Reklam
Arşiv

A T V

Win-Türkçe
ASCII

 

Krize rağmen 150 bin bastı


Ahmet Altan'ın son kitabı iki ay içinde üçüncü 50 binlik baskıyı da yaptı. Altan "Bu okuyucunun ve edebiyatın ekonomik krize karşı başkaldırısıdır" dedi
Ünlü yazar Ahmet Altan'ın üzerinde üç yıl çalışarak hazırladığı ve 31 Mart Vakası çevresinde yaşanan bir dizi olayı anlattığı son romanı "İsyan Günlerinde Aşk" rekora koşuyor. Birinci 50 binlik baskısı çok kısa sürede tükenen kitabın ikinci 50 binlik baskısı da bitti. "İsyan Günlerinde Aşk"ın yayınlandığı Can Yayınları kitabın piyasaya çıkışının ikinci ayında üçüncü 50 binlik baskıyı da yaparak tam 150 bin adet kitap bastı.

Bu rekor satış yazarını bile şaşırttı. "Bu kadarını beklemiyordum" diyen Altan, satış rakamlarını şöyle yorumladı:

"Okuyucular kitabı çok sevdi. Ayrıca okuyucularda edebiyata sahip çıkma çabası görüyorum. Yaşanan bu zor kriz günlerine rağmen edebiyat bir sığınak gibi insanların soluk almasına olanak veriyor. Doğrusu bu satış rakamları benim beklentilerimi çok aştı. Çünkü ekonomik kriz yüzünden biz kitabı oldukça tedirgin çıkarmıştık. Bu okuyucuların krize başkaldırısıdır. Bir yazar kitabını okunması için yazar. Yazdığım kitabın okunmasını görmek benim açımdan çok sevindirici. Demek ki bu ülkede edebiyata sahip çıkanlar var. Kendi sanatına ve yazarına sahip çıkması Türkiye adına çok ümit verici bir durumdur."

Kitabı yayınlayan Can Yayınları'nın sahibi Erdal Öz de kitabın başarısı üzerine şunları söyledi: "Çok büyük bir korsan baskı derdimiz var. Korsan basanlar Anadolu'yu "İsyan Günlerinde Aşk"la doldurdular. Şu anda kitabın satışı 100 bini aşmış durumda ama bir o kadar da korsandan satışı var. Yani kitabın şu andaki satış rakamı 200 bini aşmış durumda."

Öz'e göre kitabın bu kadar yüksek satış rakamına ulaşmasında, çok reklamının yapılması dışında 31 Mart Vakası'nın merak uyandırması da etkili oldu.

İlker AKGÜNGÖR

www.sigortam.net

Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır