Efkâr bastıkça sigaraya sarıldık
Türkiye'nin üst üste yaşadığı iki ekonomik krizden büyük ölçüde etkilenen perakende sektörü, bu yılın ilk altı ayında yüzde 4 büyüdü.
Araştırma şirketi ACNielsen'ın Perakende Ölçüm Paneli verilerine göre, 2001 yılının ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre satış hacmi yüzde 4 büyüme gösterirken, dolar bazında ciro yüzde 14 daraldı.
Araştırmada, krizin önemli bir göstergesi olarak gösterebileceğimiz bu satış kaybına rağmen sigaradaki yüzde 12'lik büyümenin perakende ticaretteki gerilemeyi engellediği belirtiliyor. Geçtiğimiz yıl ilk altı ayda sigara satışları yüzde 2 azalmıştı.
Perakende % 4 büyüdü
Kalemler | 2000 Büyüme endeksi (%) | 2001 Büyüme endeksi (%) |
Toplam satış | 2 | 4 | |
Gıda ve içecek | 4 | -1 |
İçecekler | 1 | -1 |
Yağlar | 2 | -8 |
Şekerleme | 5 | 2 |
Süt ve süt ür. | 4 | -1 |
Temel gıda | 18 | -2 |
Temizlik mal. | 1 | -2 |
Kişisel bakım | 3 | 8 |
Diğer ürün grup*. | 11 | 7 |
Sigara | -2 | 12 |
* Pil, oda kokuları, foto film, alüminyum folyo ve böcek öldürücüler.
|