|
|
|
Ortaöğretimde reform
Mesleki ve teknik eğitim alan ya da genel liseyi bitirip telafi eğitimi alan öğrenciler "teknik" yüksekokullara sınavsız girebilecek
Milli Eğitim Bakanlığı, 2001-2002 eğitim-öğretim yılında ortaöğretimde reform niteliğinde düzenlemeleri uygulamaya koyacak. Ortaöğretimde mesleki ve teknik eğitimi yeniden yapılandıran ortaöğretim öğrencilerini hayata ve yüksek öğretime hazırlayan programlar öngörüyor. Bu programlar arasında yatay ve dikey geçişlere imkan veren esnek bir yapı da oluşturuldu.
ÖSS MAĞDURLARI
Mesleki ve teknik yüksek öğretime girişler sınavsız olacak. Orta öğretimde teknik eğitim alan öğrenciler, bu programın devamı niteliğinde veya en yakın programların uygulandığı meslek yüksek okullarına sınavsız olarak devam edebilecek. Mesleki ve teknik orta öğretim kurumlarından herhangi birini bitirip de, aldıkları eğitimin kapsamı dışındaki bir yükseköğretim programına girmek isteyen öğrenciler, isterlerse üniversite giriş sınavlarına başvurabilecekler. Uygulamada, genel lise mezunlarını kapsayacak bir düzenleme de getirildi. Buna göre, genel liseyi bitirip, mesleki ve teknik liseden telafi eğitimi ile meslek lisesi diploması alanlar da, yüksek öğretimin belirlenen programlarına sınavsız geçiş yapabilecek. Bu uygulama ile, genel liseyi bitirip de yüksek öğretime gidemeyen çok sayıda öğrenciye, üniversite için büyük bir şans olarak değerlendiriliyor.
TÜBİTAK tarafından belirlenen uluslararası bilimsel yarışmalarda ödül kazananlar da, belirlenecek yükseköğretim kurumlarından istedikleri bölüme sınavsız girebilecekler.
Milli Eğitim Bakanlığı, mesleki ve teknik eğitim mezunlarının iş bulmalarını kolaylaştıracak, bir dizi kararı da uygulamaya koyacak. Bakanlık'ta bu amaçla hükümet, işçi, işveren ve diğer sosyal tarafların temsil edildiği "Mesleki Eğitim Kurulu" oluşturulacak ve her ilde oluşturulacak "İl Mesleki Eğitim Kurulu" ile koordineli çalışacak.
Kurullara, bölgenin ve ülkenin insan gücü-eğitim ihtiyacını karşılamak amacıyla sektör yetkililerinin de etkin ve geniş katılımı sağlanacak.
|
|
|
|