Banu Alkan şöyle demişti bir röportajında: "Parfüme çok önem veririm. Sırtıma başka, bacağıma başka, göğüs dekolteme başka, saçlarıma bile başka parfüm sıkarım. Yürüdüğüm zaman, aman Tanrım! O an herkes Banu Alkan kokusunu solur..." İşte bu yüzden parfüm deyince aklıma hep Banu Alkan geliyor. Kadın işi biliyor. Parfümün önemini kavramış. Sorarsanız parfümün tarihini bile anlatır. Çünkü bu merakı nedeniyle Paris'te aristokrasiye özel parfümler hazırlayan kişileri bile yakından tanıyor...
"Aman parfümün tarihini bilmeyen mi kaldı" derseniz orda haklısınız. Çünkü kim, ne zaman parfüm hakkında iki satır yazacak olsa girişte hemen anlatıverir: "İlk parfüm 14. Yüzyılda Macar Kraliçesi Elizabeth zamanında üretilmiştir. Araplar'ın egzotik kokularının da parfümün gelişmesine katkısı olmuştur. Parfüm, gerçek kimliğini 17. yüzyılda Fransa'da bulmuştur. Çünkü Fransızların yıkanmayıp, parfüm sürdükleri bilinir. Yine o dönemde 15. Louis'nin metresi Madame Pompadour'un koku hastası olduğu, saray bahçesinden toplanan kokulu çiçeklerin üzerine bile parfüm sıktırdığı söylenir."
Parfüm deyince akla hemen gelen bir diğer konu da Tom Robbins'in "Parfümün Dansı" adlı kitabıdır. Yazara göre: "Koku, ölmekte olan bir insanı en son terk eden duygudur. Görme, duyma ve hatta dokunma gittikten sonra, ölmek üzere olanlar koku duyularına tutunurlar. Koku, en eski anılarımız için bir kanaldır. Koku pekâlâ ebediyetin simgesi olabilir."
Parfüm modası mevsimlere göre değişir oldu. Kış parfümü başka, yaz parfümü başka. Şu dönemde piyasaya yeni yazlık parfümler çıktı. İşte isimleri ve fiyatları... Almayan ne olsun?
Versace: Versace ilkbahar-yaz modasının ilham konularını toplayıp üç farklı parfüm yaratmış. Bu üç parfüm, üç farklı kadın ruhunu yansıtıyor. 1. Versace's Exciting: Daima yeni bir şeyler arayan dinamik, modern ve genç kadınlar için, patlayıcı bir karışım. 2. Versace's Ethereal: Aşırı feminen, duygusal ve rafine, güçlü duyguları seven kadınlar için bir çiçek buketi.
3. Versace's Emotional: Baştan çıkarıcı, şehvetli ve duygusal kadınlar için, eğlenceli ve davetkar bir parfüm. Fiyatları 57 milyon lira.
Truth / Calvin Klein: Ünlü modacı Calvin Klein son parfümü Truth'u şöyle anlatıyor: "Bu, günlük hayatta zamanı yavaşlatıp, duygusallığı sindirerek yaşamak gibi bir şey. Kendine dürüst olmak ve seksi kokmak.." Truth (Gerçek), kaynağını doğanın zenginliğinden alan bir parfüm. Bu parfüm tenle ılık bir samimiyet yaratıyor. 100ml'lik boyunun fiyatı 93 milyon lira.
Giorgio Beverly Hills 327 North Rodeo Drive: Parfümün adı her ne kadar adres gibi olsa da siz yine mektup göndermeyin. Parfümü satın alarak psikolojik açıdan Beverly Hills'e gitmeyi deneyin. Çünkü bu koku lüksün, kadın cüretkarlığının, gençliğin, eğlencenin ve heyecanın sembolü. Tıpkı Beverly Hills gibi...
Naomi Campbell Naomagic: Naomi Campbell'ın parfümü Naomagic ünlü mankenin aurasını tamamen yansıtıyor. Parfüm kişiye her ortamda baş döndüren bir ışık demeti psikolojisi yüklüyor. Portakal, bergamot, yeşil yapraklar ve konyağın birleşiminden oluşuyor. 70 milyon 400 lira.
Boss Woman: Ünlü erkek markası Hugo Boss işe kadınları giydirmekle başladı. Yetmedi, şimdi de kadın parfümü piyasaya çıkardı. Bu parfüm güçlü, kendine güvenen ve sofistike kadınlara hitap ediyor. Kokuyu genel anlamda 'fresh' olarak tanımlamak mümkün. Parfümün 90 ml'lik boyu 94 milyon 850 bin liraya satılıyor.
Ultraviolet Metal Beach: Paco Rabanne'nin bu yaz için özel ve sınırlı sayıda ürettiği bu parfüm kumun sıcaklığında serin bir dalga olmayı hedefliyor. Tende eriyen buz taneciklerinin yarattığı duygu gibi... 80 ml'liği 64 milyon 350 bin liradan satılacak.
Donna Nautilus: Bu parfüm denizden toprağa doğru oluşturulan çok özel bir buket gibi.
Ralph Lauren Ralph: İşte size göre tam bir yaz parfümü. Görüntüsü modern, kokusu taptaze. Bu kokuyu soluduğunuz anda derin bir nefes alacaksınız ve daima onu duymak isteyeceksiniz.