Otel personeline 2 bin $'lık ödenek
İstanbul'da açılacak The Ritz Carlton Oteli, müşterilerin memnuniyeti için yeni bir uygulama başlattı. Otel, çalışanlarına konukların rahatı için 2 bin dolarlık özel harcama yetkisi verdi
DünyanIn en lüks otel zincirlerinden The Ritz Carlton, İstanbul Dolmabahçe'de bulunan yeni halkasını yaz sezonu sonunda açmaya hazırlanıyor. Dünyanın en lüks ve pahalı adreslerinden biri olan The Ritz Carlton'un İstanbul Müdürü Jennifer Brown açılış için çalışmaların tüm hızıyla devam ettiğini söyledi.
Birlikte çalışmak üzere 385 "hanımefendi ve beyefendilerin" arandığı otele toplam 12 bin kişinin başvurduğunu söyleyen Brown yapılan değerlendirmeler sonucunda 230 kişi ile kontrat imzaladıklarını sözlerine ekledi. Müşteri memnuniyetine büyük önem verilen The Ritz Carlton'da konukların memnuniyetsizliğini tazmin edebilmek için her garsonun 2 bin dolarlık harcama yetkisi bulunuyor. Tüm dünyada "Hanımefendi ve beyefendiler, hanımefendi ve beyefendilere hizmet sunuyor" sloganıyla büyük ilgi gören otelde çalışmak isteyen üst düzey yöneticiden belboya kadar tüm başvuruların bu testten geçmesi gerekiyor.
Özel yetenek testİ
Kendilerini diğer otellerden ayıran en önemli özelliğin çalışacakları elemanı seçmek olduğunu söyleyen Brown, ABD'den Talent Plus ile çalıştıklarını, bu kuruluşun kişilerin içinde doğuştan varolan yetenekleri ortaya çıkaran sorular hazırladığını söyledi. 50-55 civarındaki soru ile işe başvuran kişinin içinde doğuştan böyle bir yetenek oluşup oluşmadığını ortaya çıkardıklarını kaydeden Brown, ''Bunlar psikolojik, mesleki sorular da içeriyor. Belboydan en üst kişilere kadar herkes bu testten geçmek durumunda. İşe alınacakların empati sahibi olması ve ekip çalışmasına uyum sağlayabilmesi gerekiyor."
Müşteriye özel İlgi
Otelin en büyük özelliklerinden birinin, kalan müşterilerin tercihlerinin yakından takip edilmesi olduğunu ifade eden Brown, şöyle devam etti:
''Kişiye özel hizmet veriliyor. Müşterimiz otellerimizde konakladıkça 4 yastıkla uyuyor, kuş tüyü yorgan kullanıyor, çilek suyu içmekten hoşlanıyor, masaj seviyor gibi birtakım şeyler sürekli izleniyor. Dubai'de de kalsanız, Berlin'de de kalsanız, eğer çilek suyu içmeyi seviyorsanız, odaya girdiğinizde odanızın buzdolabında o çilek suyunu buluyorsunuz. Dünyanın dört bir yanında çok ince ayrıntılarını bildiğimiz bir milyonun üzerinde müşterimiz var.''
|