kapat
16.06.2001
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi

banner
Dünyadan
Spor

Magazin
Astroloji

Para Durumu
Hava Durumu

Bizim City
Sizinkiler

Sarı Sayfalar
İstanbul

Cumartesi Eki
Pazar Eki

Künye
E-Posta
Reklam
Arşiv

A T V

Win-Türkçe
ASCII

www.hyundaiassan.com.tr
 

Markalarınız nerede?


Reklam ve marka dünyasının duayeni Don E. Schultz, Türk işadamlarının sürekli yeni fabrika kurmayı düşündüklerini ancak dünya markası yaratmaktan hiç söz etmediklerini söyledi
Reklamcılar Derneğinin düzenlediği "Kristal Elma" ödülleri öncesi düzenlenen konferans çerçevesinde Türkiye'ye gelen reklamcılar ve marka dünyasının duayeni Don E. Schultz, Türkiye'nin dünya çapında marka üretememiş olmasına akıl erdiremediğini söyledi. Reklamcılık ve pazarlama stratejileri alanında birçok yayına imza atmış olan Schultz, Sabah'a yaptığı açıklamada Türkiye'nin elinde bulundurduğu kaynakları iyi değerlendirmeme konusunda ısrar ettiğini belirtti.

Neyi bekliyorsunuz?
Yaptığı temaslarda Türk işadamlarının sürekli yeni fabrika kurmayı düşündüklerini ancak dünya markası yaratmaktan hiç söz etmediklerini gördüğünü söyledi. Don E. Schultz Şubat ayında patlak veren ekonomik krize de değinerek, yöneticilere kriz sonrası yaşanacak yeniden yükseliş döneminde en iyi ivmeyi yakalamak için farklı stratejiler geliştirmelerini tavsiye etti.

Türkiye'nin binlerce yıllık bir geçmişe sahip olduğunu ve bu varlığını gelecekte de devam ettireceğini bildiğini söyleyen Schultz, böylesine uzun bir geçmiş ve zengin kültüre sahip ülkenin marka konusunda hala sıkıntı çekmesine bir anlam veremediğini belirtti.

Her yer fırsat dolu
Schulz şunları söyledi: "Türkiye dünya tarihinin her evresinde kendinden söz ettirmiş bir ülke. Çok farklı kültürleri bünyesinde bulunduran böyle bir ülkenin dünya çapında marka üretmekte zorlanmasını anlamak çok güç. Türkiye ile kıyaslandığında çok daha kısa bir süreden beri dünya sahnesinde bulunan ülkeler kendi markalarını yaratmayı başardı. Peki siz hala neyi bekliyorsunuz?

Türkiye'nin elinde çok büyük kaynaklar olduğunu söyleyen Schultz şöyle devam ett: "Etrafıma bakıyorum ve her yerde yeni fırsatlar gözüme çarpıyor. Genç ve yaratıcı insanlar, harika bir coğrafya, kültürel zenginlik herşey hazır ancak dünyaca tanınmış marka yok. Siz herhalde marka yaratmamak için ısrar ediyorsunuz. Bunun başka açıklaması olamaz".

Saray dediğin işte böyle olur
Don E. Schultz, Türkiye'de buluduğu iki günden beri ülkenin sahip olduğu kültürel zenginliklerden çok etkilendiğini söyledi. Yoğun toplantı programı yüzünden İstanbul'u çok fazla gezme imkânına sahip olamadığını belirten Schultz şu ana kadar yalnızca Topkapı Sarayını gezdiğini ve gördüklerinin kendisini büyülediğini ifade etti.

Schultz şöyle devam etti: "Dünyanın çok farklı ülkelerinde bulundum. Sayısız tarihi eser ve yapı gördüm ama Topkapı Sarayı inanılmaz bir ihtişama sahip. Sarayı benimle birlikte gezen dostum Peter Bigg'e şunları söyledim. Hey Peter, tüm bu gördüklerimden sonra siz İngilizlerin saray yapmaktan hiçbir şey anlamadığınızı görüyorum"

Mahmut SANCAK

www.sigortam.net

Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır