Light devrimi
Şeker ve yağ oranı yüzde 30 daha düşük olan light ürünlerin pazar payı büyük bir hızla artıyor
Kalorisi düşük light (İngilizce, layt okunuyor, anlamı: hafif) ürünlere olan ilgi her geçen gün artıyor. Kola, ekmek derken, bisküviden peynire, yoğurttan dondurmaya kadar pek çok ürünün light'ı hayatımıza girdi.
Rakamlar light yiyecek ve içeceklerin Ocak ve Haziran aylarında patlama yaptığını ve satışların yüzde 30-40 oranında artığını gösteriyor. Uzmanlar bunun nedenini şöyle açıklıyor: "Yılbaşından sonra fazla kilolardan kurtulma kararı alınıyor ve alışveriş sepeti light ürünlerle dolduruluyor. Yaz başında da tatilde mayo giymek isteyenler, light ürün diyetine bütün hızıyla devam ediyor."
Light yiyecek deyince akla ilk ekmek geliyor. Uno Light Ekmek Kurumsal İletişim Sorumlusu Ebru Seven, her yıl satışlarında yüzde 15 oranında artış olduğunu kaydediyor ve "Bu yılki hedeflerimiz yüzde 10 idi. Şu anda krize rağmen hedefi geçmiş durumdayız" diyor. 580 gramlık Uno Light ekmeğin satış fiyatı 1 milyon 175 bin lira. Light ekmeklerin içindeki bol lifli yapı, karında tokluk hissi yaratarak fazla yemeyi önlüyor.
TARİŞ'İN TEKLİFİ
Light'lı yaşam yeni lezzetlere de yol açıyor. Örneğin zeytinyağlı baklava!.. Güllüoğlu Baklavaları yöneticilerinden Fatih Güllü olayın öyküsünü anlattı: "Teklif Tariş'ten geldi. Bizden zeytinyağlı baklava yapmamızı istediler; biz de yaptık. Sonuç mükemmeldi. Gerçi biz özel olarak Urfa'dan getirttiğimiz tereyağını kullanırız ama ikram için yaptığımız zeytinyağlı baklava da beğenildi. Daha hafifti ve gösterişliydi. Çünkü zeytinyağının verdiği özellikle pırıl pırıl parlıyordu."
FRENE BASIN!
Acıbadem Hastanesi diyet uzmanı Hacer Kaya, light ürünlerinin ortalama yüzde 30 daha az yağ ve şeker (yani kalori) içerdiğini söylüyor ancak uyarıyor da: "Diyet yapanlar nasıl olsa light diye bu tür yiyecek ve içecekleri sınırsız tüketmesin. Yoksa kilo vereceğine kilo alırlar."
Bülent GÜNAL
|