|
![](/yenisabah/img1/1.gif) |
|
'Jean' gibi fikir
Satışı hızlandırmak için menü modeli başlatan Mavi Jeans, daha ilk gün muradına erdi
MAVİ JEANS, jeans'in anavatanı Amerika'da Levis'tan pahalıya kapış kapış gidiyor. Clinton'un kızı Chelsea bile Mavi Jeans giyiyor. Avrupa'da sayılı markalardan biri. Porto Rico'da, Kanada'da, Meksika'da da öyle. 3 bin noktada dünyayı giydiriyorlar. Yurtiçinde ayda 1 milyonluk üretimle rakiplerine tur bindirmişler. Mavi Jean şimdilerde ise yeni bir pazarlama atağında.
Modelleri ise ölümüne rekabetin yaşandığı fast-food'da iki büyük firmanın uyguladığı "menü" sistemi. Hani bir dev hamburger alana, yanında kızarmış patates, cola, turşu diye devam eden türden. Mavi Jeans, "menü"yle bir taşla, iki kuş vuracak gibi görünüyor. 4 bayan, 4 erkek 8 farklı tipteki menülerin kiminde bir jean pantolon, bir tişört, bir terlik, kiminde ise bir jean etek, bir tişört, bir ayakkabı ya da terlik... Menü tercih edenler yüzde 17'ye varan indirimden yararlanıyor. Birinci kuş, müşteri sayısının ve cironun artması. İkinci ve daha büyük kuş ise, ürün segmentinin genişletilmesi... Artık Mavi Jeans sadece jean'de değil, tişört ve ayakkabıda da adını yazdırıyor piyasaya...
ŞAŞIRDIK!
Menünün ilk günkü performansı da bunu gösteriyor zaten. Reklamların başladığı Cuma günü tam 294 menü satılmış. Bu en azından 1000 ayrı ürün demek. Bu rakam şirket yetkililerini bile şaşırtmış. Rakiplere gelince, onlar şimdilerde lokantada bile bir menü görse, tuhaf oluyor. Genel Müdür Nurettin Kantarelli, krizden etkilenmediklerini sadece diğer ürünlerdeki satışlarını artırmak için bu yolu seçtiklerini söylüyor. "Mavi menü"ye ilgiden oldukça memnun. "Bu kadarını beklemiyorduk açıkçası" diyor.
Mine ŞENOCAKLI
|
|
![](/yenisabah/img1/1.gif) |
|