Ocak ayında Kayseri'de, önceki gün de Malatya'da iki CASA uçağının peşpeşe düşmesi, Genelkurmay'ı harekete geçirdi. Genelkurmay Karargahı'nda dün durum değerlendirmesi yapan komuta kademesi, uçuşların durdurularak tüm CASA uçaklarının bakıma alınmasını kararlaştırdı. Alınan karar tüm birliklere "ivedi" olarak bildirdi. Genelkurmay'dan üst düzey askeri bir yetkili, "CASA'ları bakıma alıyoruz. Bakım tamamlanıncaya kadar uçurmayacağız" dedi. Böylelikle CASA'lar son kez şehit cenazelerinin Malatya'dan Ankara'ya getirilmesi sırasında kullanılmış oldu.
Türkiye'de 10 yıldır kullanılan CN 235 tipi CASA uçağı, Hava Kuvvetleri Komutanlığı'nda hafif nakliye uçağı olarak kullanılıyor. Türkiye'de halen ikisi İspanya'dan gelen 52 CASA uçağı bulunuyor. Bakım ve inceleme çalışmalarının sonucunda tüm CASA uçaklarının testlerden geçirileceği belirtiliyor.
CASA tipi uçakların tarihinde, Malatya'da meydana gelen kazayla birlikte toplam 5 kaza bulunuyor.
1. CASA 235M-100 modeli uçak ilk kez, 25 Şubat 1992'de Antartika'da düştü. 1989 yapımı Şili'ye ait askeri uçak, kar yağışı nedeniyle düştü. 11 kişi öldü.
2. İkinci kaza Endonezya'nın Garut bölgesinde oldu. 18 Ekim 1992'deki kazada CASA CN-235-10 tipi uçak, yağış nedeniyle bir tepeye çakıldı. 31 kişi öldü.
3. 22 Mayıs 1997'de Endonezya'nın Gorda bölgesinde düştü. 1990 yapımı uçağın modeli CASA CN-235-10'du. Uçaktaki 6 mürettebat hayatını kaybetti.
4. CASA CN-235M-100 modeli uçak, Kayseri'de geride bıraktığımız 19 Ocak'ta düştü. Türk Hava Kuvvetleri'ne ait 1995 yapımı uçakta, 3 mürettebat hayatını kaybetti. Pilotun kontrolünü kaybettiği uçak irtifa kaybederek yere çakıldı.