kapat
12.05.2001
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi

ciceknet

Dünyadan
Spor

Limasollu

Magazin
Astroloji

Para Durumu
Hava Durumu

Bizim City
Sizinkiler

Sarı Sayfalar
İstanbul

Cumartesi Eki
Pazar Eki

Künye
E-Posta
Reklam
Arşiv

A T V

Win-Türkçe
ASCII

Finansbank

 
ERDAL BİLALLAR(ebilallar@sabah.com.tr )

Kim yalancı?

HINÇ-AL Uluç'a uzun uzun cevap vermiyorum... Vermek de istemiyorum... Sadece filozof edaları ile kaleme aldığı narsizm kokan yazısında benim için kullandığı "yalancı" kelimesini, kendisinin hak ettiğini bilmesini istiyorum..

Ben meslek hayatımda belki yanıldım, yanıltıldım, yanlış yazdım... Ama hiç yalan yazmadım... Uluç'un yazısının kupürü ile Şapka Ertekin'in geçen hafta kutlanan 74'üncü yaş gününde çekilen fotoğrafı kimin yalancı olduğunu gözler önüne seriyor... Tabii ki parmakları arasında tuttuğu şeker kamışı değil de puro ise!

Oto sahiplerinin çilesi
ARAÇ sahiplerine bir inat uğruna yıllardır eziyet çektiriliyor... Aracının fenni muayene zamanı gelenler, günlerce Karayolları'na bağlı muayene istasyonları önündeki kuyruklarda sürünüyor... Yetersiz istasyon ve personel sebebiyle de Avrupa Birliği normlarında 20 dakika ile 40 dakika arasında süren fenni muayene bizde üstünkörü bir şekilde "fren, far, şasi numarası" kontrolü(!) ile 3-5 dakikada bitiyor...

Tabii ki sonuçta da Batılı ülkelerde arada sırada görülen fren boşalmaları bizde kanıksanır hale geliyor... Stop lambaları çalışmıyor, elektrik donanımındaki arızalardan araçlar yanıyor... Dişleri yenmiş lastikler yüzünden yağmurlu havalarda zincirleme kazalar olmuyor...

Peki çözüm?
Batı'nın yaptığını yapmak... Araç fenni muayene yetkisini tıpkı egzoz emisyon ölçümlerinde olduğu gibi özel sektöre ait yetkili servis istasyonlarına bırakmak... Ama inatla bu yapılmıyor... Sanki halkın eziyet çekmesinden zevk alınıyor...

Oysa yetki, servis istasyonlarına verilse, hem AB'nin uyguladığı mevzuata birebir uygunluk sağlanacak, hem bu yetkiyi alacak servis istasyonları temsil ettikleri markalar tarafından titizlikle denetlendiği için sistem otokontrole kavuşacak ve hem de araç sahipleri kuyruklarda bunalmayacak...

Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği'nin hesabına göre, İstanbul'da 1 milyon 300 bin araç bulunmasına rağmen Karayolları'nın Zeytinburnu ve Merdivenköy'deki 2 istasyonunda yılda azami 120 bin aracın fenni muayenesi yapılabiliyor...

Peki; geride kalan araçlar?

O işe hurafeler karışıyor...

Teşekkürler Capitol!
"Annelerimiz her krizi aşardı! Şimdi biz de aşmalıyız... Ona en güzel Anneler Günü hediyesini tam da bu yıl almalıyız... O bizi büyütürken ne sorunlar, ne krizlerle karşılaştı... Hepsini aştı... Atlattı... Biz de aşacağız" diyerek halka moral veren Capitol Alışveriş Merkezi'ne teşekkürler...

Serbest Kürsü

34 FMD 31 Ayrıcalığı ne
EMEKLİ bir polis memuruna ait olduğunu öğrendiğim 34 FMD 31 plakalı servis aracı, her ne hikmetse sabah saat 07.40 sıralarında Boğaziçi Köprüsü girişindeki yolda sürekli emniyet şeridinden seyrediyor.. Üstelik hiçbir trafik görevlisi tarafından durdurulmuyor...

Bu serviste gidip gelen biri olarak merak ediyorum; Bu kişinin eski bir Emniyet mensubu olması ona trafikte ayrıcalık mı sağlıyor? İSMİ SAKLI

Tüketicinin sesi

Colins, iade malı almıyor!
* COLİNS'in 3 yıl Pendik bayii olarak çalışan Lagar Konfeksiyon, bayiliği bıraktıktan sonra müşterilerin iade ettiği defolu malları kabul etmeyen Colins yüzünden zor durumda kalıyor...

Yapı Kredi Sigorta!
* ADANA'dan Nihat Ergün, Yapı Kredi Sigorta'ya 3 yıl kesintisiz prim ödüyor... Bu süre içinde ödediği 3 milyar liralık prime karşı yaklaşık 250 milyon liralık sağlık harcaması yapıyor... 3 ay önce karnındaki bir şişlik nedeniyle gittiği Yapı Kredi Sigorta'nın anlaşmalı Seyhan Hastanesi'nde bağırsak düğümlenmesi tanısı ile acilen ameliyata alınıyor... Ama gelin görün ki; bu ameliyatın bedeli sigorta tarafından üstlenilmiyor..

Çarşı'da etiket!
* KADIKÖY'den Öner Demirel, Suadiye Çarşı Mağazası'ndan üzerinde 5 milyon 950 bin lira yazan tişörte kasada 6 milyon 950 bin lira istendiğini belirtiyor... Yanlışlık olup olmadığını sorunca, "Depodan yeni geldi, etiketi değiştiremedik" yanıtı veriliyor.. Demirel, "Böyle bir davranışı Çarşı'ya yakıştıramadım" diyor...

5 yıldızlı Tuğcan Oteli!
* MERAL Cengiz, görev nedeniyle gittiği Gaziantep'te 5 yıldızlı Tuğcan Otel'de kalıyor... Elbisesini kuru temizlemeye veriyor... Ancak geri geldiğinde renginin solduğunu, dikiş yerlerinin beyazladığını görüyor... Durumu hemen otel yönetimine iletiyor ama "Sizin elbiseniz eskimiş, bizim temizleme sistemimizde bir arıza yok" yanıtı veriliyor..

Domino A.Ş.'nin kazığı!
* İZMİR'den Emine Serbest, Domino A.Ş.'nin düzenlediği klima kampanyasına katılarak 14 taksit seçeneğini tercih ediyor... Her ay senetlerini öderken 28 Nisan'da Doımino A.Ş.'den telefon edilerek devalüasyon bahanesiyle 500 milyon lira daha isteniyor.. Emine Hanım, "Veremem" diyor... Sonuçta ne paraları geri ödeniyor, ne de klimalar geliyor..

 
Ekonomik programın başarıya ulaşacağına inanıyor musunuz?

Evet
Hayır

 


Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır