kapat
05.05.2001
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi

ciceknet

Dünyadan
Spor

Limasollu

Magazin
Astroloji

Para Durumu
Hava Durumu

Bizim City
Sizinkiler

Sarı Sayfalar
İstanbul

Cumartesi Eki
Pazar Eki

Künye
E-Posta
Reklam
Arşiv

A T V

Win-Türkçe
ASCII

iste yatirim
 

'Savurganlık bitmeli'


Cem Hakko, krizin verimsizliği su yüzüne çıkardığını belirterek, "Bir kişinin işini iki kişiye yaptırmak, işin bitişini engelliyor. İstihdamda savurganlık bitmeli" dedi
VAKKO Yürütme Kurulu Başkanı Cem Hakko, "1. Perakende Sektör Buluşması"nda yaptığı, "Kriz bazı elemanlara teşekkür etme fırsatı verdi" şeklindeki sözlerinin vermek istediği mesajı tam olarak yansıtmadığından yakındı.

Hakko, krizi işten adam çıkarmak için bir fırsat olarak görmenin hatalı bir yaklaşım olduğunu belirterek, "Ancak görüldü ki, her konuda olduğu gibi istihdamda da savurgan davranıyoruz. Bundan vazgeçmemiz gerek. Avrupa standartları bu konuda pekçok örnek sunuyor" dedi.

Cem Hakko, şunları söyledi:

"Bazı bürolar var ki 5 kişinin işini 4 kişi de yapabiliyor. Bazen savurganlığımız oluyor. Bir kişinin yapacağı işi iki kişi yapmaya başlıyor. Sonra bakıyorsunuz herkes 'Ben ona söylemiştim, o yapacaktı' diyerek işi üzerinden atıyor. Sonuçta ikisi de bitirmiyor siz üstleniyorsunuz. İşte böyle dönemlerde şirketler kendine çeki düzen vermeye başlıyor."

BİR ARAYA GELMELİYİZ
Cem Hakko, talebin durduğu dönemlerde hazır giyimcilerin biraraya gelmesi gerektiğini de belirtti. Hakko, şunları söyledi:

"Ama sadece zora gelince kiraları indirmek için buluşuyoruz. İyi şeyler yapmak için biraraya gelemiyoruz. Bu yıl tüketicinin keyfi yok, bu moralsizliği yenmek için birlikte birşeyler yapabiliriz. Örneğin Akmerkez Haftası, Migros Haftası, Kapalıçarşı Haftası, Beyoğlu Haftası yapsak. Bu sürede bu mekanların hepsinde herşey indirimli olsa. Turizmin durgun olduğu dönemde bakanlık ve THY de işbirliği yaparak bu organizasyon genişletilebilir. Hatta yurtdışından turist bile çekilebilir." Bu yıl piyasalardaki genel eğilime uyarak indirimi öne çekmeyi düşünmediklerini anlatan Hakko, bu uygulamanın tüketicinin kafasını karıştırdığını söyledi. Hakko, "Bir haftalık indirim yapıyorlar. Müşteri bugün satın aldığını bir gün sonra yüzde 30 ucuza görüyor. Haftanın bitiminde ise yine eski fiyat etiketi konuyor. Bu uygulama, markanın güvenini zedeler. Asıl zamlı kur kış etiketlerine yansıyacak" dedi.

 
Türkiye bu krizden ne zaman çıkar?

3 Ay
6 Ay
12 Ay
1 Seneden fazla

 

Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır