kapat
27.04.2001
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi

Kangurum

Dünyadan
Spor

Limasollu

Magazin
Astroloji

Para Durumu
Hava Durumu

Bizim City
Sizinkiler

Sarı Sayfalar
İstanbul

Cumartesi Eki
Pazar Eki

Künye
E-Posta
Reklam
Arşiv

A T V

Win-Türkçe
ASCII

Medyasoft
 
ŞELALE KADAK(skadak@sabah.com.tr )

Telsim'in yüksek fiyat tarifesi Aria'yı kızdırdı

Telekomünikasyon sektöründeki rekabetin çok çetinleşeceği bir gerçek. Türkiye'nin 3'üncü GSM operatörü Aria'nın Genel Müdürü Giuseppe Farina ile sohbet ederken öğreniyorum ki, Telsim aboneleri Aria'ya ait bir numarayı ararken daha yüksek, Turkcell'e ait bir numarayı ararken ise daha düşük bir ücret ödüyor. Farina şaşkın. Dünyanın hiçbir yerinde böyle bir uygulamanın olmadığını ileri sürüyor ve Telsim'in haksız rekabet yaptığına inanıyor. Üstelik yine Farina'ya göre, Telsim aboneleri bu fiyatlandırmadan haberdar değil. Ancak müşteri hizmetlerini arayıp, detay istedikleri takdirde kendilerine operatörler arasında farklı fiyat uygulaması yaptıkları söyleniyor. Geçen akşam, Türkiye Genç İşadamları Derneği tarafından Aria'ya "en büyük ihale" ve Turkcell'e de "ABD'de borsaya kote edilen ilk Türk Şirketi" olmaları nedeniyle ödül verilmişti. İşte bu ödülleri almak için Farina ve Turcell Genel Müdürü Cüneyt Türktan da toplantıya gelmişlerdi. Hazır Türktan'ı da bulmuşken, Telsim'in bu uygulamasından haberi olup olmadığını ve kendilerinin böyle bir şey yapıp yapmadıklarını sorma fırsatı da yakaladım. Türktan, farklı fiyatlandırmadan ben anlatınca haberdar olduğunu söyledi. Turkcell'in diğer operatörlere aynı fiyatı verdiğini de vurguladı. Üç operatörün müşteri hizmetlerini teker teker arayarak doğrulattığım bilgiye göre, operatörlerin fiyatlandırması şöyle oluyor.

Telsim abonesi, bir Turkcell abonesini aradığı zaman standart tarifeye göre 195 bin, indirimli tarifeye göre de 155 bin lira ödüyor. Ancak aboneye Aria'dan bir numara çevirmesi 245 bin liraya mal oluyor.

Turkcell'den Aria ya da Telsim abonesi arandığında, standart tarifeye göre 295 bin lira, indirimli tarifeye göre ise 254 bin lira ücret ödeniyor. Aria ise diğer iki operatöre yapılan telefon görüşmelerinden dakikada 280 bin lira ücret alıyor. Yani Aria ve Turkcell, diğer operatörler için aynı fiyat tarifesini uyguluyor. Farina'ya göre bu durum rekabet şartlarına ters ve Rekabet Kurulu harekete geçmeli. Telsim'in bu konuyu nasıl yorumladığını öğrenmek için Genel Müdür Oğuz ÖZcü'yü aradım. Ancak ulaşamadım. Bilgi verirlerse onu da bu sütunlarda göreceksiniz.

Beymen aylık satış hedefini nasıl aşıyor?
Krizin Türk halkının belini büktüğü bu günlerde, doğrusu biz bu sorunun cevabını merak ettik. Anlatılan şuydu, Beymen, Mart'ta ve içinde bulunduğumuz Nisan ayında aylık satış hedefini tutturduğu gibi üstüne de çıkıyordu. Kimsenin alışveriş yapmadığı, piyasalarda yaprağın dahi kımıldamadığı, üstelik de bazı mağazaların dolar cinsinden olan kira bedellerini ödeyemediği ortadaydı. Peki nasıl oluyordu da Beymen'in satışları etkilenmiyordu. Beymen Genel Müdürü Serdar Sunay, krizin Beymen gibi şirketlere yaradığına inanıyor. Müşteri yapısı değişiyor. Sunay'a göre yeni ihtiyaçları hem pskiolojik hem de fiziksel olarak karşılayabilen şirketlerin satışları da daha az etkileniyor. Beymen'in ciro hedefini tutturması da işte buna bağlanıyor. Sunay, Aralık 2000'de yaptıkları ve hedeflediklerinden yüzde 40 daha fazla satış gerçekleştirdikleri kampanyayı hatırlatıyor.

Ramazan Bayramı, yılbaşı tatiliyle birleşmiş ve Beymen müşterisinin çoğunun da yurtdışı tatillerine gideceği ortaya çıkmıştı. Satışlarda 12 ayın en iyisi olarak bilinen Aralık'taki bu tatil, müşterilerin çoğunun yurtdışında alışverişini tamamlayarak ülkeye dönmesi anlamına geliyordu. Yani Beymen o günlerde alışveriş tutarı kadar hediye çeki kampanyasıyla bu durumu kendi lehine kullanmayı başarmıştı.

İngiliz müdür ülkesine döndü
Beymen, üç yıl önce İngiltere'nin ünlü mağazası Harrods'da üst düzey yöneticilik yapmış olan İngiliz Michael Ellis Jones'u genel müdürlüğe getirmişti. Jones'un Boyner Grubu'yla yaptığı sözleşme Mart sonunda sona erdi ve Jones, sessiz sedasız ülkesine geri döndü. 'Neden sözleşme yenilenmedi' sorusunu Sunay'ın tam cevaplamadığına ve 'Sözleşmesi üç yıllıktı' demesine bakılırsa, Beymen İngiliz genel müdürden umduğunu bulamadı. Ya da şöyle diyebiliriz, Türk cinliği, İngiliz genel müdürü ülkesine gönderdi.

19 yıldır Boyner Grubu'nda çalışan Serdar Sunay'ın Beymen'de yapacaklarını dikkatle izlemekte fayda var. Müşterilerle ilgili çok gizli bir araştırmayı sürekli çantasında taşıyor ve Beymen müşterisinin alışverişten asla vazgeçmeyeceğine inanıyor.

Gazetelere çok az yansıyan ancak söylenti olarak varlığını sürdüren 'Beymen zorda' şeklindeki dedikodularla ilgili olarak ise Sunay açık konuşuyor: "Bizim öyle bir işyerimiz var ki, kapısı sonuna kadar açık. Yani öyle randevu alınarak, binaya girerken kimlik bırakılan bir işyeri değil ki. Mağazalar herkesin gözü önünde."

 
Türkiye bu krizden ne zaman çıkar?

3 Ay
6 Ay
12 Ay
1 Seneden fazla

 


Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır