Özkan Uğur'u MFÖ'nün bir parçası olarak da severdim ama İkinci Bahar'da Şecaattin tiplemesindeki başarısıyla herkes gibi beni de şaşırttı ve hayran bıraktı. Reklam filmleri ve yarışma sunuculuğunda gösterdiği yüzünü kullanma becerisi, beni "Acaba rollerinden soyunduğunda nasıl bir adam" diye düşündürmeye başladı. Onu uzaktan izlemeye devam ettim. Ne zaman ki, Komiser Şekspir'e gittim ve onu altın kalpli mafya babası olarak gördüm, artık kendisiyle konuşmanın farz olduğuna karar verdim.
Bir röportaj süresi içinde bende bıraktığı izlenim şu: O, "kapalı" bir kutu. Kutunun kapağını değil açmak, aralamadı bile. Utangaç olduğu için mi, kırılmaktan korktuğu için mi her soruya yanıt verip aslında hiçbir şey söylemedi, bilmiyorum. Ama "rollerinden" soyunmadı sanki. Bu sadece bir izlenim. Onu sevmeye ve izlemeye devam etmeme engel olmayacak. Nedense o kutunun içinde herkese göstermediği daha çok şey olduğuna inandım...
MFÖ'nün Ö'sü olarak sizi kabul etmiştik, ama siz süprizlerle yeniden karşımıza çıktınız ve her defasında sevdirdiniz kendinizi...
Sevdirdim mi acaba? Elimde olmayan sebeplerden dolayı bu söylediğiniz yollara girdik. Allah'a şükür diyorum. Bana Allah yol gösterdi hep.
Allah'la aranız iyi mi?
Her işe başlamadan önce dualarımı ederim. Kulhuvallah'ımı, Elham'ımı okurum. Arada da namaz kılmaya çalışıyorum ama devamlı değil. Şükrediyorum bu nimetleri bize verdiği için.
Tasavvufi düşünceye de yatkınsınız sanki...
MFÖ olarak tasavvuf müziği konusunda araştırmalarımız oldu. Eski ilahileri kendi sound'umuza göre canlandırdık. Tasavvuf akan bir ruh nehri. Ben de o nehirde inançla ilerlemeye çalışıyorum.
Oyunculuk müziğin önüne mi geçti?
Yok. Müzikle kendimi daha iyi ifade edebiliyorum.
Neden? Oyunculukta da kanıtladınız kendini.
Tamam kanıtladım da bu da proje meselesi. Benim için senaryo, kast ve yönetmen çok önemli. Artık bundan sonra geri adım atamam, her yere dalamam. MFÖ'nün yeni albümüne hazırlanacağız, inşallah 2001'in sonuna doğru çıkacak. İkinci Bahar güzel bir okuldu ama yorucuydu.
Gerçek hayatta da altın kalpli misiniz?
Zalim yanım yoktur. Hep iyi kalpliyimdir. Hep vernelleyin yumuşacık olsun. Yani dengelerim her şeyi. Pozitif düşünürüm. Çok faydası oluyor.
Öfkenize hiç yenilmez misiniz?
Öfkem çabuk geçiyor. Özür dilemesini biliyorum. Aile kavgalarını hemen bir saat içinde ıslah ediyoruz karı- koca olarak. Yarış halinden feragat etmeniz gerekiyor.
MFÖ'nün toplam popülerliğini geçtiniz galiba.
Yok, benim sevilmem, kabul edilmem çok hoş bir şey de MFÖ olarak da bir alt yapımız var. O zaman da çok seviliyorduk. Üstüne bir patlama oldu. Mazhar da filmde oynadı, reklam da çevirdi. Zaten biz böyle ayrı ayrı projelerde olduğumuz için grup mu dağıldı oluyor. Aslanlar gibi devam ediyoruz. Fuat da bir dizide oynuyor şu anda. Projelere açığız. MFÖ filmi yakında başlar MI acaba? MFÖ'ye bir senaryo hazırlanabilir. Niye olmasın ki? Duyurulur yani...
MFÖ'nün uzun süre devamının vernelleme politikanızla ilgisi var mı?
Üçümüz de ayrı karakterleriz.
Belki de denge unsuru sizsiniz.
Mİ acaba? Evet denge unsuru benim. Ben teraziyim.
* Bir müzisyen olarak bilgisayarla aranız nasıl?
Canlı kayıtlar, şöminenin sıcaklığı gibi. Ama bilgisayarla yapılan müzikte radyatör sıcaklığı oluyor.
Komiser Şekspir'deki rolün sizin için anlamı ne?
Yine iyi niyetli bir adamı oynadım. Mafya babası da olsam kalbim temizdi. İkinci Bahar'daki Şecaattin de öyleydi. O da çok antikarakter olmasına rağmen çok sevildi. "Ne kadar iyi niyetli bir mafya babasısın" diyenler oldu.
Oyuncu olarak kendinizi nasıl buluyorsunuz?
Yanlış taraflarımı da görebiliyorum. Komiser Şekspir'deki bir sahnede biraz fazla bağırmışım mesela. Ama orada yönetmenin de uyarması gerekiyor. Yönetmenin ve oyuncunun her zaman ilişki halinde olması lazım. Susan yönetmene tahammül edemem. Yönetmen her zaman bağıracak, yol gösterecek. Karşısında da esas duruşta olacağım, beni yönlendirecek.
En çok oynamak istediğiniz rol ne?
İçimde kaldı. Düğün salonu şarkıcısını oynamak istiyorum. Yıllar önce, ortaokulda okurken abim bana bir gitar getirmişti Hollanda'dan. O sıralarda düğün salonunda şarkı söylüyordu. Profesyonel müzik yaşantıma düğün salonunda çalarak başladım. O düğün salonundaki şarkı söyleyen, gitar çalan orkestra elemanlarından birinin hayat hikayesini oynamak isterim. Ama Abuzer Kadayıf gibi, gündüz başka karakterde, akşam düğün salonunda falan değil. Ben tamamen bir mahalle müzisyenini canlandırmak istiyorum.