kapat
03.04.2001
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi

Kangurum

Dünyadan
Spor

Limasollu

Magazin
Astroloji

Para Durumu
Hava Durumu

Bizim City
Sizinkiler

Sarı Sayfalar
İstanbul

Cumartesi Eki
Pazar Eki

Künye
E-Posta
Reklam
Arşiv

A T V

Win-Türkçe
ASCII

Turk.Net

 

Şimdi mücevher müşteri makbul


Tek pazarlama yöntemiyle herkese ulaşma devri geçti. Artık müşteri için, türüne göre strateji belirleniyor
Çeşitli markalarla Türkiye genelinde 6.5 milyon kişiye ulaşan Boyner Grubu, müşterilerini dört ayrı kategoriye ayırarak yeni bir değerlendirme sistemi başlatıyor. 2000 yılında Beymen, Benetton ve Alboy'u BBA adlı bir şirket bünyesinde toplayan grup, daralan hazır giyim pazarında müşteriyi farklı stratejilerle yakalayacak. Müşterileri "Mücevherler, Yükselenler, Statikler ve Düşenler" olarak 4 gruba ayıran şirket, her gruba farklı pazarlama yöntemleriyle ulaşacak.

Hazır giyimde piyasanın yüzde 40 oranında daralmasının beklendiğini söyleyen BBA Genel Müdürü Serdar Sunay'a göre "gerçek rekabet şimdi başlayacak." Sunay, "Artık yan gelip yatmak yok" diyerek yeni dönemi ve grubun bu dönemde izleyeceği politikayı şöyle anlatıyor:

FARKLI DAVRANAN KAZANIR
"Bugüne kadar gerçek anlamıyla rekabetten sözetmek zordu. Bundan sonra erken ve hızlı hareket edebilen kazanacak. Ben bu dönemin, farklı bir ortam yaratmayı başaranlar için bir fırsat olacağını düşünüyorum."

Üst gelir düzeyine hitap etmeleri nedeniyle pazarın daralmasından daha az etkileneceklerini söyleyen Serdar Sunay'a göre şimdi farklılık yaratan kazanacak. Ve 15 yıldır bir arada çalışan bir ekibin oluşturduğu BBA da piyasada yine yıldız olacak. Sunay, bu ekibe ve yeni pazarlama stratejilerine, "Şimdi bizim zamanımız" diyecek kadar güveniyor. En parlak değişim de herkesi alışveriş alışkanlığına göre izlemeyi sağlayacak yeni müşteri değerlendirme sistemi.

Mücevherler
En değerli müşteri grubu. (İçinde alışveriş çılgınlarının da olduğunu tahmin etmek zor değil.) Düzenli ya da düzensiz, alışveriş etmeyi severler ve mağazadan dışarı eli kolu dolu çıkarak, muhtemelen faturanın tutarına bile bakmazlar. Bu müşteri grubunun sürekli onore edilmesi ve kendilerine ne kadar değer verildiğinin hatırlatılması yararlıdır.

Yükselenler
AlIŞverİŞ sıklığı ve eldeki poşet sayısı sürekli artış trendinde olanlar. (Muhtemelen yeni zenginler ya da sınıf atlayanlar.) Eskiden ayda bir mağazaya uğrarken bir anda bunun sıklığı 15 günde bire düşenler. Bu gruba da "sizi hep aramızda görmek istiyoruz" mesajı vermek yararlıdır.

Statikler
İflah olmaz disiplinli müşteriler. (Onlar için yapılacak bir şey var mı bilinmez, ama koruyup kollamak şart.) Bu grup parası olsun ya da olmasın, alışveriş alışkanlıkları oturmuş olan kişilerden oluşur. Bu grupta yer alanların yaşamlarının diğer alanlarında da stabil olduğunu tahmin etmek herhalde zor değildir.

Düşenler
Kolay değil, kriz döneminde yaşıyoruz. Eskisi gibi "indirim var, üstelik üçe de bölüyorlar" diyerek bütçeyi aşan harcama yapma devri geçti. Bir dönem gelirinin üzerinde alışveriş yapıp gelecekten yiyenler, şimdi mağazaların önüne geldiklerinde karşı kaldırıma geçiyorlar. Onlar için ne yapılabilir bilinmez ama belki üç yerine altı taksit işe yarayabilir.

ESEN PİŞİRİCİ

 
İstanbul 2008 Olimpiyat Oyunlarına seçilebilicek mi?

Kesinlikle Evet. En güçlü aday İstanbul ve bu sefer seçilecek.
Hayır. Rakip ülkeler daha üstün özelliklere sahip İstanbul yine yenilecek.
İstanbul başarılı olabilir ama Uluslararası Olimpiyat Komitesi İstanbul'u seçmeyecek.

 

Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır