İki yıl sonra Paris'te mağaza açmayı hedefleyen firma şimdiden reklam kampanyalarına başladı. Dünyada Galatasaray ve Fatih Terim'le adından daha da sık söz ettiren Türkiye'nin, üçüncü markası olmaya aday olduklarını söyleyen İpekyol'un patronu Yalçın Ayaydın, "önce marka sonra mağaza" diyor. Tıpkı Fatih Terim'in önce adını duyurup, sonra Fiorentina'nun teknik direktörü olması gibi. Yalçın Ayaydın ile İpekyolu'nun hedeflerini konuştuk.
*Bu seferki kriz daha mı zor atlatılacak? Ne dersiniz?
Dört elle işine sarılan krizden çıkacaktır. Bir aya kalmaz işler açılır. Biz de krizden büyüyerek çıkacağız.
*Peki ama nasıl?
Belki 6 ay hedeflerimiz ertelenmiş olacağız. Bu da normal. Şimdi Antalya'da mağaza açıyoruz. İzmir, Bursa ve Ankara da sırada. Ama asıl hedefimiz moda merkezleri. 2003'te Paris'te mağaza açmayı planlıyoruz. Sonra New York ve Düsseldorf'da. Şimdiden hazırlanmaya başladık. Dünyanın sayılı moda dergilerine bu ay 4'er sayfa ilan verdik. Bu reklamlar hemen avantaj sağlamayacak. Ama İpekyol kafalara kazınacak. Paris'te mağaza açtığımız zaman kimse "Bu da nereden çıktı" demeyecek. Türk imajından korkmuyoruz.
* İpekyol dünya markası olabilir mi?
Kendi ülkende marka olmadan yurtdışında nasıl marka olacaksın! Önce zeminin sağlam olacak sonra zıplayacaksın. Yoksa dünyada esamen bile okunmaz. Biz de yurtiçinde 20 mağaza açtıktan sonra, 21'nci mağazamızı Paris'te açacağız.
Türkiye bugüne kadar iki marka yaratabildi. Birincisi Fatih Terim, ikincisi Galatasaray. İnşallah üçüncü, dördüncü marka da bizim sektörden çıkar. Neden olmasın? Niçin 10 tane Türk daha dünya markası olmasın. Yapabiliriz.
* Terim nasıl başardı sizce?
Terim hırslı ve azimli adam. İşi biliyor. Hırs var, azim var. Azmetti ve başarılı oldu. Biz de yapabiliriz.