Anadolu yakasında Harem-Tuzla arasında inşa edilecek raylı sistemin güzergahı yanlış... Eğer bu sistem E-5'in ortasından geçirilirse beklenen faydayı sağlamaktan uzak olacak... Veya bu sisteme entegre olacak bir başka hafif raylı sistem Minibüs Caddesi'ne kurulmazsa Tuzla-Pendik-Kartal-Maltepe-Kadıköy aksında trafik karmaşası ortadan kalkmayacak...
Neden mi?
Anadolu yakasında nüfus yoğunluğu imarlı bölge olan E-5'in altında... E-5 bugün kent içi ulaşıma hizmetten çok, İstanbul'un Anadolu ile bağlantısını sağlıyor... Sadece Pendik dolmuşları ile İETT'nin bazı otobüsleri E-5'i kullanıyor...
Oysa; Tuzla'dan Kadıköy'e kadar kent için ulaşım daha çok Minibüs Caddesi'nden akıyor... Bunun doğruluğunu da minibüslerle İETT otobüslerinin bu caddeyi kullanmaları kanıtlıyor..
E-5'in ortasından geçirilecek raylı sistem sadece imarsız-kaçak yapılaşmanın egemen olduğu, bir anlamda varoş diye nitelendireceğimiz E-5'in üstüne hizmet edecek... Bugün İETT otobüslerini, minibüsleri kullananlar bu raylı sistemi tercih edebilecek...
Kısacası; E-5'in altında oturanlar ve özel araçları ile hergün trafiğe çıkıp yoğunluk yaratanlar raylı sisteme boşverecek... Ve bugün banliyö trenlerine kimler biniyorsa E-5'in ortasına inşa edilecek raylı sisteme de onlar binecek...
Örnek mi?
E-5'in ortasından geçecek bir raylı sistem, Kozyatağı'nda, Sahrayı Cedit'te, Suadiye'de,. Erenköy'de, Caddebostan'da, Maltepe'nin Kartal'ın Pendik'in E-5 altında kalan bölümleri ile sahil kesimlerinde oturanlara nasıl hizmet verecek? Bu bölgenin sakinleri raylı sisteme nasıl ulaşacak?
Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı yetkilileri, İETT otobüslerinin raylı sistemi dik kesen güzergahlar üzerinde çalışacağını vurguluyorlar, "E-5'e paralel bütün otobüs hatları kaldırılacak" diyor...
Böyle bir güzergah yaratmak mümkün değil çünkü E-5'e dik çıkan yol sayısı yok denecek kadar az... Olanlar da yonca yaprağı şeklindeki kavşak...
Peki; böyle bir güzergah belirlemesi halkı metazori raylı sisteme yöneltmeye yetecek mi?
Bence hayır!
Herkes yine tek başına aracına binecek ve her zaman olduğu gibi Minibüs Caddesi ile Bağdat Caddesi ve Sahil Yolu'nu kilitleyecek...
SON SÖZ: Bana göre E-5'in ortasından geçecek bir raylı sistem beklenen faydayı sağlamayacak... Büyükşehir Belediye Başkanı Ali Müfit Gürtuna konuyu üniversitelerle birlikte masaya yatırmalı... Minibüs Caddesi mi, E-5 mi konuya baştan bakmalı...
16 ŞUBAT'ta annemi SSK Göztepe Hastanesi'ne götürdüm. Saat 07.30'da sıraya girip numaramızı aldık. Muayene saatler sonra başladı. Ve sonunda sıramız geldi içeri girdik. Muayene iki dakika sürdü. Ben doktorları suçlamıyorum. Bir doktor 4-5 saatlik bir sürede 150 hasta muayene ediyor. Hastanın adını, soyadını sorsalar iki dakika geçer. Bu sürede muayeneyi de başarabiliyorlar. Sonra eczanenin önüne geldik. Burada da uzun bir kuyruk var. İlaç için sağlık karnesi onaylatma, numara alma faslı da bittiği zaman saat 11.30'du. Annemi eve gönderip beklemeye devam ettim. Toplam 12 tane vezne var, 5'i açık. Bana sıra saat 15.10'da geldi. Eczane kuyruğu maceram tam 3.5 saat sürdü. Lara
BİZ GÜNLERDİR SSK HASTANELERİNDEKİ BU REZİLLİĞİ, İLKELLİĞİ VE ZULMÜ GÜNDEME GETİRİYORUZ... AMA ÇALIŞMA BAKANI YAŞAR OKUYAN'IN ALDIRDIĞI YOK... O HALA DEDEKTİF GİBİ YOLSUZLUKLARIN PEŞİNDE...