SON dönemde özellikle küçük esnafın yaşadığı ekonomik kriz, Şişli'de de içimizi sızlatıyor. İstanbul'un en merkezi yerlerinden birisi olmasına rağmen, bölgemizde de siftah yapamadan kepenk kapayan esnaf sayısı az değil. Bunda, sayıları giderek artan süpermarketler ve büyük alışveriş merkezlerinin etkisi oldukça fazla. Mahalle bakkalından, manavdan, turşucudan, nalburdan yapılan günlük ve haftalık alışveriş, yerini giderek büyük grosmarketlerden yapılan aylık alışverişlere bırakıyor.
BU bir yandan küçük esnafımızı yok ederken bir yandan da geleneksel alışveriş kültürünün yarattığı mahalle ilişkilerini ortadan kaldırıyor. Önceden mahallede bakkalı-kasabı ayrı ayrı tanıyan ve dost olan insanlar, şimdi markete giriyor, kimseyle konuşmadan alışverişini yapıp gidiyor.
Bu nedenle, büyük alışveriş merkezlerinin mahallelerin dışına taşınması ve yeni kurulacak olanlar için de bu ölçünün dikkate alınması gerekmektedir.
İNSANLAR toplu alışveriş gereksinmelerini kent merkezinin birkaç kilometre dışında da olsa, büyük marketlerden yapma olanağına her zaman sahiptirler. Ancak bunların mahalle aralarında yer alması hem küçük esnafın rekabet ve ayakta kalabilme gücünü sıfıra indiriyor, hem de kent içi trafiğin yoğunlaşmasına neden oluyor.
DİĞER yandan, büyük şehirlerimizde işyeri kiralarının yüksek olması, altyapı ve çevre düzenlemelerindeki yetersizlikler, trafik gibi sorunlar da satışları olumsuz yönde etkiliyor. Bu nedenle biz Şişli'de özellikle trafik ve çevre düzenlemesine ağırlık veriyoruz. İnsanların rahat yürüyebilecekleri araç trafiğinden arındırılmış sokaklar oluşturuyoruz. Ağaçlandırmaya hız veriyoruz. Yeşil alanların sayısını artırıyoruz. Yalnızca ana caddeleri değil, arka sokakları da çekim merkezi haline getirmeyi hedefliyoruz.
ÇÜNKÜ esnafın yaşadığı sorunları ilçemizin bütünlüğü içinde ele almak gerektiğini düşünüyoruz. Yerel yönetim olarak yapacağımız çalışmalarla sorunların hafifletilmesinde mesafe alabileceğimize inanıyoruz.
MUSTAFA SARIGÜL