kapat

15.02.2001
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Superkupon
Magazin
Sabah Künye
Cumartesi Eki
Pazar Eki
Melodi
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

1 N U M A R A
Sabah Kitap
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2001
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Finansinvest
Ünlü moda caddelerine Türk markaları gidiyor
Türk modacılar Londra, Paris ve New York'ta mağaza açarak, çizgilerini tanıtacak. Her yıl 10'a yakın modacının destekleneceği proje çerçevesinde, yılda 30 mağaza açılacak

Geleneksel Moda Haftası, ABD'nin New York şehrinde başladı. Ünlü mankenler, kentin "moda caddesi" yakınındaki Bryant Park'ta kurulan dev çadırlarda, dünyanın en tanınmış modacılarının, 2001 sonbahar-kış kreasyonlarını tanıttı. New York'ta gövde gösterisi yapan Türk tekstil ve konfeksiyon sektörü de, "Made in Turkey" imajının dönüşüm projesini hazırladı.

Dış Ticaret Müsteşarlığı ve İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İTKİB) tarafından hayata geçirilecek proje kapsamında Türk modacılara Paris, Londra ve New York'a mağaza açarak, Türk modasını tanıtma fırsatı sağlanacak. Her yıl 10'a yakın modacının destekleneceği proje çerçevesinde yılda 30 mağaza açılması planlanıyor.

Projenin mimarlarından İstanbul Tekstil Hammaddeleri ihracatçıları Birliği (İTHİB) Başkanı Oğuz Satıcı, "Made in Turkey" imajının dönüşümü için 5 yıla ihtiyaç duyduklarını belirterek, "Felsefemiz Turquality from Turkey, yani Türkiye'den Türk kalitesi olacak. Proje bittiğinde 3 moda merkezinde toplam 30'a yakın modacının 150 mağazası olacak" dedi. Satıcı, Turquality fikrinin DTM Müsteşarı Kürşad Tüzmen'den çıktığını, daha sonra ilgili kurumlar tarafından olgunlaştırıldığını söyledi.

Marka kriterleri
* Organizasyon içindeki üretim ve satıştan katma değeri minimum % 5'i Türkiye'de yapılıyor olacak.

* Marka Türkiye'de tescil edilmiş olacak. Ürünlerde bu belirtilecek.

* Turquality from Turkey konsepti içinde yer alacak ürünler, etiketlerle belirtilecek.

* Açılacak mağazalarda Türk konsepti belirli temalarla vurgulanacak.

Kutoğlu'nun hedefi Ralph Lauren olmak
İTKİB'nin desteği ile New York Moda Haftası'nda bir defile düzenleyen Atıl Kutoğlu, 1950'lerin İstanbul'unu New York'a taşıdı. 18 manken tarafından sunulan 50 parçalık 2001-2002 Sonbahar-Kış koleksiyonunda şifon, deri, kürk ve yünlü kumaşlar hakimdi. Kutoğlu, hedefinin Ralph Lauren, Donna Karan gibi çamaşırdan, ayakkabıya, kokudan dekorasyona kadar geniş bir marka yaratmak olduğunu söyledi. Önümüzdeki günlerde İstanbul'da da bir butik açmayı hedefleyen Kutoğlu, "Türkiye'den çok müşterim var. İstanbul'dan da bir moda evi açmak artık farz oldu" diye konuştu.

Leyla ŞEN


Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır