Yoğun geçen günün sonunda yorgunluğumuzu belki de en iyi ayaklarımızın durumundan anlarız. Bütün bir gün boyunca oradan oraya koştururken eğer bir de ayağımıza giydiğimiz ayakkabı bize acı veriyorsa o gün çekilmez olur. Ayakkabının rahat olmasına ne kadar önem versek de şık olması da bir başka önemli beklentimizdir.
Kadın, erkek, yaş, meslek, eğitim durumları göz önünde bulundurularak yapılan araştırmalarda tüketicilerin ayakkabıdan beklentileri dört ana gurupta yani estetik görüntü, kalite, rahatlık ve fiyat olarak sıralanmış.
Araştırmada insanları ayakkabı satın almaya iten nedenler ise; moda, marka ve kıyafete uyum sağlama olarak belirlenmiş.
Bu duygu özellikle 30 yaş üstünde belirginleşmekte ve kadının "özel bir ayakkabı ile kendini özel bir kadın" olarak hissetmesine kadar uzanıyor.f
Ayrıca kadınlar için ayakkabı, kıyafeti tamamlayan en önemli unsurdur.
Ayakkabı seçimlerinde mutlaka kıyafetlerini düşünüyorlar. Bu konuda daha başka düşünceleri ise şöyle;
* Ayakkabı bir aksesuvardır, kıyafete göre seçilmemiş bir ayakkabı kıyafeti mahvedebilir.
* Şık bir elbisenin altına spor ayakkabı, eşofmanın altına topuklu giyilmez, bu bir kuraldır.
* Ayakkabı bize asla acı çektirmemelidir.
* Ayakkabı giysiye benzemez, sıkıldığın zaman hırkanı çıkarabilirsin ama ayakkabıyı istediğin zaman terk edemezsin.f
Bunlar ayakkabıdan fiziksel beklentiler. Bir de duygusal beklentiler var. Bunlar:
* Severek alınan her yeni ayakkabı moral verir.
* Ayakkabı bir imajdır, insanları sadece ayakkabılarına bakıp hangi sınıfa ait olduklarını kolayca anlayabilirsiniz.
* Elbiselerinizi paylaşabilirsiniz ama ayakkabılarınızı asla.
* Değişik bir ayakkabı yla kendinizi farklı görürsünüz.