kapat

10.02.2001
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Superkupon
Magazin
Sabah Künye
Cumartesi Eki
Pazar Eki
Melodi
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

1 N U M A R A
Sabah Kitap
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2001
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Yazarlar
'Hayale para yatırmayız'
Yılsonunda ABD pazarına girecek olan Beko'nun Genel Müdürü Aydın Çubukçu, üretim tesisi kurmak yerine montaj yapmayı daha gerçekçi buluyor

Özellikle Avrupa pazarında markasıyla üretim yapan en büyük Türk firması olan Beko, yeni kıtaya doğru yelken açıyor. Beko Elektronik Genel Müdürü Aydın Çubukçu, bu yılsonuna doğru Beko'nun Amerika pazarına gireceğini söyledi. ABD'de üretmenin zor ve masraflı olduğunu ifade eden Çubukçu, "Amerika'da üretim yerine montaj yapacağız. Bu bizim için daha avantajlı" dedi. Çubukçu, hayale harcayacak paralarının olmadığını belirterek, "Ayağımız yere basmak zorunda. Çünkü hissedarlarımıza karşı sorumluyuz" diye konuştu.

Geçtiğimiz yıl toplam 2 milyondan fazla televizyon ürettikleri belirten Çubukçu, "1 milyon 392 bin adet TV'yi 51 ülkeye 47 marka ile ihraç ettik. İhracat ciromuz dolar bazında 158 milyon doları buldu. Vergi ve tazminat öncesi kârımızın da 13 trilyon olarak gerçekleşeceğini umuyoruz" dedi.

30 yıldır Koç Topluluğu'nda görev alan Aydın Çubukçu, Beko'nun başka bir şirketle evlenip evlenmeyeceği ile ilgili olarak da şunları söyledi: "Bu evlilik uzun zamandır konuşuluyor. Şu an evliliğe ihtiyaç duymuyoruz. Kimseye ihtiyacımız yok. Eğer bir evliliğe gidiyorsanız, karşınızdaki şirketin size artı değerler katması gerekir. Avrupa'daki büyük firmalar haricinde çoğu şirket zor durumda. Bize 5 firma evlilik için geldi ancak biz kabul etmedik." Çin'in Dünya Ticaret Örgütü'ne girmesiyle birlikte, birçok fabrikanın özelleştirileceğini ve satılacağını kaydeden Çubukçu, "Çin'de fabrika arayışlarımız devam ediyor, ancak aceleci davranmak istemiyoruz. Burada büyük değişimler olacak, her fırsatın üzerine atlamak istemiyoruz" dedi.

'HER FIRSATA ATLAMAYIZ'
Çubukçu, teknolojinin her geçen gün büyük ilerlemeler kaydetmesiyle birlikte, elektronik aletlerin de değiştiğini belirtti. Arçelik ile ortak geliştirdikleri "akıllı ev aletleri"ni Fransa'da yapılacak fuarda ilk kez sergileyeceklerini belirten Aydın Çubukçu, şunları söyledi: "Akıllı ev aletleri geleceğin projesi.

Birbirine komut verebilen fırın, buzdolabı ve çamaşır makinesi ile her şey daha pratik hale gelecek. Bu ürünler için biraz daha beklemek gerek. Dünyadaki diğer ürünlerle aynı standardı yakalamalısınız ki, böyle setin içine farklı bir marka da yer alabilsin."

3 yılda 5 milyon TV
*Beko'nun beyaz eşya dışındaki hedefleri arasında neler var?

Hedeflerimizi koyarken çıtayı yukarı çıkartmak istiyoruz. Bu yıl 2 milyon 500 bin televizyon ve 100 bin de PC üretmeyi hedefliyoruz. İhracattan ise bu yıl 200 milyon dolar bekliyoruz. 3 yıllık hedefimiz 5 milyon tv üretimine ulaşmak. Tabii sadece üretmek yetmiyor, bu ürünleri satabilecek pazarları da bulmanız gerekiyor. Amacımız 118 ülkede pazar sahibi olmak.

KOBİ'lere özel PC
*PC'de hedef kitle bireysel kullanıcı mı, kurumsal kullanıcı mı?

Her iki pazarı da dikkate alıyoruz. Ancak, biz bunların yanı sıra KOBİ'lere ve çiftçilere yönelik olarak da çalışmak istiyoruz. Onların talepleri farklı. Türkiye'de 2 milyon civarında KOBİ bulunuyor. Bunların tümü dinamik, bilgisayar ihtiyacı olan işletmeler. Dolayısıyla bu pazarda çok büyük bir boşluk görüyoruz ve bundan faydalanmak istiyoruz.

METE TANSU


Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır