|
Dona kürkçü dükkânında
Bir bekarlar partisi verip hayatı değişen köşe yazarı Donatella Piatti, gazetesi Radikal'den kovulup, eski patronu Mehmet Yılmaz'ın Milliyet'ine gitti. Biz de medyada patlak veren bu İtalyan menşeili krizin karakterleriyle konuştuk
Fatih Terim'in İtalyanca hocası ve Radikal'in eski yazarı Donatella Piatti, Laila'da düzenlediği "Bekarlar Partisi" ile dikkatleri üzerine çekti. "Bir geceliğine tüm erkekler benim" diyen Piatti, pistte bir erkeği kendi elleriyle soyunca, partiden ilginç görüntüler tüm gazetelere yansıdı. Ve tartışmalar başladı. İlk yazı Piatti ile aynı gazetede yazan Hakkı Devrim'den geldi: Köşe yazısından Piatti'nin işine son verildiğini öğrendik! Akabinde Piatti, Mehmet Yılmaz tarafından Milliyet'e çağrıldı... Ne olmuştu? Ortada ahlaki kaygılar mı vardı, ya da Piatti Radikal okuruna mı hitap etmiyordu? Eğer öyleyse bu yeni mi anlaşılmıştı? Bekarlar partisi verince yeterince 'radikal' olunmuyor muydu? Yoksa Radikal 'radikel' mi olmuştu!.. Milliyet'in yazar kadrosunda açık mı vardı, ya da 'radikal', kadın, bekar, sarışın ve yabancı yazarlara mı ihtiyaç vardı?.. Olayın kahramanları Piatti krizi konusunda görüş bildirdi.
Bir bekarlar partisi verip hayatı değişen köşe yazarı Donatella Piatti, gazetesi Radikal'den kovulup, eski patronu Mehmet Yılmaz'ın Milliyet'ine gitti. Biz de medyada patlak veren bu İtalyan menşeili krizin karakterleriyle konuştuk
Radikal ve Milliyet'te Piatti krizi
KONSERVATİF GAZETEDEYMİŞİM HABERİM YOK!
Olayın kahramanı Donatella Piatti: "Olanları komik buluyorum. Radikal'le bu parti yüzünden sorun oldu. Şimdi her şey halloldu ama üzüldüm tabii. Çünkü bir telefon açıp işten çıkarıldığımı söylediler, neden olduğunu söylemediler. Sorun yazılarım ya da para olsaydı, bunlara bir çare bulunurdu. Ama randevu istedim, gazeteye gidip sordum, sebep bekarlar partisiymiş. Bu imajı kaldıramadılar. Üzüldüm, çünkü farklı bir gazetede olduğumu düşünüyordum. Öyle değilmiş. Konservatif insanların olduğu bir gazeteymiş."
NE DEMİŞLERDİ?
HINCAL ULUÇ
İlk yumruk Yılmaz'dan
"Biz Radikaliz diye diye reklamlar yapan gazetenin bu bir damlacık, gerçekten o kadar minnacık radikale bile tahammülünün olmayışı, çifte standardı ortaya çıkarıverdi. Radikal, tutucuların egemen olduğu bir gazete demek ki... Yazık. Donatella'yı derhal Milliyet'e transfer eden Mehmet Yılmaz'ı yürekten kutlarım!.."
AYŞE ARMAN
Hakkı Baba bunu nasıl yaptı?
"Gazeteler partiyi öyle bir verdiler ki, zannedersiniz Donatella bir sürtük. Kısa yoldan meşhur olmaya çalışan biri. Mesela Çankaya köşkü önünde soyunan kadın gibi. Halbuki gözden kaçırılan bu kadının aslında bizden biri olmayışı. Ayıptır söylemesi bizim kadar oryantal değil. Malzeme renkliydi, özel olarak meseleyi irdelemek gereksizdi. Ne yaptık? Üzerine çullandık. Sen misin böyle bir işe kalkışan? Vuralım kahpeye! En fenası Radikal gazetesi, Donatella Piatti'yi işten attı! Hakkı Devrim, cumartesi günü bu konuda bir yazı yazdı. Demek ki Radikalciler, çalıştıkları gazeteye Piatti'yi yakıştıramıyorlar. Piatti'ye bile tahammül edemeyen bir gazete nasıl radikal olabilir? Bu nasıl radikalliktir? Piatti, bir süre önce Hakkı Devrim ve oğlu Serdar Devrim'le üç saat süren bir yemek yediğini söylüyor, dedikodu köşesi için ondan yardım istediklerini anlatıyor. İnsan, bir telefon çakıp, 'Kızım kendine gel ya da anlat nedir bu işin aslı astarı' demez mi? 'Olay cidden gazetelere yansıdığı gibi miydi?' diye eklemez mi? Akıl fikir vermez mi? El birliğiyle onun işten atılmasına seferber mi olur? Bu ne biçim bir çifte standarttır? Nasıl olur da bir gazete gerekçe bile bildirmeden birilerine 'yollarımız ayrılıyor' der? Sonuna da 'Biz seni kaldıramıyoruz' diye ekler? Piatti ne yaptı da Radikal taşıyamadı?"
NE DEDİLER?
HAKKI DEVRİM
Ben onun Türkçesi'ne itiraz ettim
Devrim, Radikal'de "Donatella Piatti'nin adı gazetelerde 'Fatih Terim'in İtalyanca hocası ve Radikal yazarı' diye geçti. Fatih'i bilmem, ama Radikal'le ilişkisi kesilmiştir" demiş ve şöyle devam etmişti: "Sosyetede 'çılgın parti' düzenlediğinden söz edildi, ardından gazetelerde yayımlanan ve yazarlıkla ilişkisi olmayan fotoğraflarını gördüm. İsmet Berkan'ı aradım: Rezaletin mahremi yoktur, diye başlamıştım ki sözümü kesti. Bu hanıma çoktan teşekkür edildiği haberini ondan aldım."
Hakkı Devrim kendisini aradığımızda Donatella Piatti'ye ilk itirazının bambaşka bir nedenle olduğunu belirterek şunları söyledi: "İlk önce ben onun Türkçesi'ne itiraz ettim. Zaten o İtalyanca yazıyormuş ve İtalyan Lisesi'nden bir arkadaşı Türkçe'ye çeviriyormuş. Yazılarından bu çok belliydi; mesela yavru kedi yerine çocuk kedi diyordu. Ben gazetecilikle ilgisi olmayan kişiler köşe yazarı olmasın falan demiyorum. Nitekim şarkıcı olan Pakize Suda bu işi çok güzel yapıyor. Yani genel bir tavrım yok. Bu meseleye gelince ben kendi fikrimi söyledim. Hıncal, (Uluç) 'Radikal ismini taşıyan bir gazete bunu yapmamalıydı' diyor. İyi de gazetenin adı benim kartvizitim değil ki. Hürriyet'çiler hürriyetçi, Milliyet'çiler de milliyetçi mi! Sabah'çılar?.. Onlar için sadece Akşam'cı olmadıklarını söyleyebiliriz!
Özel hayatı bir gazetecinin, köşe yazarının işini bağlar mı? Evet. Çünkü hakimler ve hekimlerin dikkatli olması gerekir. Bu üniformalılar için de geçerlidir. Yaşlı ve ağırbaşlı bir adam yere tükürürse tepki çeker, ama bir albay tükürürse daha çok! Bir iş sadece ekmek parası kazanmak için yapılmaz. Ben sadece kendi elleriyle bir erkeği soyan kadın yazara karşı değilim. Açıkçası siyasetçilere çok sokulan yazarlar ve gazetecileri de doğru bulmuyorum. Bu benim anlayışım.
Mine Kırıkkanat'ın yazısını ise çok heyecanlı ve hisli buldum. O da kendi fikirlerini söylemiş. Olabilir. Donatella Piatti'nin Milliyet gazetesine geçmesi hakkında ise bir bilgim yok, ben de yeni duydum."
MİNE KIRIKKANAT
Beni bekle Donatella
Köşesinde "Gitme kal Donatella, birlikte dövüşelim" diyen Mine G. Kırıkkanat, "Radikal'in kararına saygı duyuyorum ama Donatella da benim arkadaşım" dedi ve şunları söyledi: "İsmet Berkan değerli bir genel yayın yönetmeni; çünkü yazıma hiçbir sansür uygulamadı ve yayımladı. Ben Radikal'in yazarıyım. Ne Radikal'e ihanet ederim ne de Donatella'dan vazgeçerim."
Kırıkkanat yazısında Piatti'nin saçlarını kestirip patlıcan moruna boyatmasını tavsiye etmiş ve "Senin mutlu olmanı çok istiyorum" demişti: "Doğum gününde vurdular seni Donatella. Dedikoduya tapan bir ülkede, magazin sunağında kurban edildin. Kırdılar seni biliyorum. Kal ve birlikte dövüşelim. Bu ülkede güzel insanlar da var. Bizim için kal. Her gecenin bir sabahı vardır. Beni bekle Donatella..."
AyŞe Düzkan
Danışıklı dövüş
Piatti'nin işine son verilmesiyle ilgili akla "Bunu bir erkek yapsaydı ya da kadın yabancı olmasaydı ne olurdu?" sorusu da geldi. Bu soruları Pazartesi dergisinin editörü, feminist yazar Ayşe Düzkan'a sorduk:
"İtalyan olması olumlu bir etki yaratır. Bizde Avrupa hayranlığı büyüktür, hele Terim'in İtalyanca hocası olunca iş daha da değişiyor. Kadın yönüne gelince... Durum daha da garip çünkü Piatti'nin tarzı bugün aranan köşe yazarı kadın tipi. O eğlence hayatından bahseden light yazılar yazıyordu ki trend bu. Bir erkeği Laila'da soyması bu trend'le çatışan değil, aranan bir özellik. Peki o zaman neden işine son verildi? Bunun için kaza kurşunu diyebilirim. Milliyet'e geçmesi için ise demek ki ortada 'danışıklı bir dövüş var' derim. Yani çocuklara eğlence çıktı!"
* Mehmet Y. Yılmaz
Piatti yeni Milliyet'e tam uyuyor
Milliyet'in yeni, Radikal'in eski genel yayın yönetmeni, Piatti'yi Radikal'de köşe yazması için basın camiasına ilk davet eden Mehmet Y. Yılmaz, Donatella'yı içine düştüğü zor durumdan kurtardı ve bu sefer de Milliyet'te köşe teklif etti. Bekarlar partisi haberini parlatan, değişen renkli sayfalarında geniş yer veren yine Milliyet olmuştu. Yılmaz yeni gazetesinin yeni köşe yazarı için şunları söyledi: "Donatella Piatti'nin Radikal'le ilişkisinin neden kesildiğini bilemiyorum. Her gazetenin genel yayın yönetmeni yazı yazdıracağı yazarı kendisi belirler. Simge Grubu'nun genel başkanı olmam müdahale etmemi gerektirmiyor. Piatti'nin Milliyet'te yazacak olması ise Milliyet'in değişen yayın programı ile ilgili. Daha çok kadınlara ve gençlere hitap eden bir gazeteyi amaçlıyoruz ki, Piatti de bu programa uygun bir isim."
BUKET AŞÇI
|
Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır
|