kapat

06.02.2001
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Superkupon
Magazin
Sabah Künye
Cumartesi Eki
Pazar Eki
Melodi
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

1 N U M A R A
Sabah Kitap
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2001
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
banner
ŞELALE KADAK(skadak@sabah.com.tr )


İş-Tim'den dev reklam bütçesi

Bugünlerde televizyon izleyenlerin dikkatini mutlaka çekmiştir. Üründen bahsedilmeyen ancak ilginç bazı görüntülerle, "yüzdük yüzdük kuyruğuna geldik" ya da "Taşları yerine oturttuk. Başlamaya hazırız" gibi cümlelerle bir reklam filmi gösteriliyor. İzleyicide merak uyandırmayı amaçlayan bu reklamlar Türkiye'nin 3'üncü GSM operatörü İş-Tim'e ait.

İş-Tim'in pazara nasıl bir giriş yapacağı sadece rakipleri Turkcell ve Telsim'de değil aslında bütün iş dünyasında merak konusu. 355 trilyon lira sermaye ile kurulan ve yüzde 49'u İtalyan şirket Telecom İtalia Mobile (TİM) ve yüzde 51'i de İş Bankası grubuna ait olan İş-Tim'de pazara gerçekten iddialı girmek için geceli gündüzlü çalışmalar aylar önce başladı.

180 milyon dolar
Televizyonlarda gösterilmeye başlanan reklam filmini yazılı basın ve diğer iletişim araçları da izleyecek. Belli ki, İş-Tim 555'le başlayacak olan yeni cep telefonu şebekesini tanıtmak için kesenin ağzını sonuna kadar açıyor. Gelen bilgilere göre, şirketin bu reklamlar ve pazara ilk giriş için harcayacağı toplam para 180 milyon doları bulacak. İş-Tim, yaklaşık 120 milyon doları reklam kampanyalarına harcayacak. Şu anda içeriği sır gibi saklanan çok özel tanıtıma da (lansman) tam 60 milyon dolar harcanacak.

Sadece konkura 200 bin dolar
İŞ-tim, reklam ajansını seçeceği zaman reklam şirketleri çok heyecanlanmıştı. İşi almak için çok iyi hazırlanmak gerekiyordu. Deniyor ki, Güzel Sanatlar konkura hazırlanmak için 200 bin doları gözden çıkarmış. Hal böyle olunca da, reklam işini ünlü reklamcı Ali Nur Velidedeoğlu'nun genel müdürlüğünü yaptığı Güzel Sanatlar'ın alması hiç de zor olmamış. Velidedeoğlu'na lansmanı sordum, şimdilik "21. yüzyılın özlemlerini yerine getirecek, teknoloji ön planda bir lansman" demekle yetindi.

İş dünyasında, İş-Tim'in pazarda neler yapacağı, yatırımların niteliği konuşulup duruyor. Şimdiye kadar pek bir açıklama yapılmadı. Allah'tan Türk Pirelli Genel Müdürü Moggi'nin girişimleriyle İtalyan Ticaret Odası bir toplantı düzenlendi ve İş-Tim'in İtalyan Genel Müdürü Giuseppe Farina konuk konuşmacı oldu da, kamuoyu İş-Tim'in yapacakları konusunda az da olsa birşeyler duyabildi. Şu anda biliyoruz ki, İş-Tim, İstanbul, Ankara ve İzmir'de bugüne kadar toplam 800 baz istasyonu ve 21 aktarma merkezi kurdu. Gelen bilgilere göre, İş-Tim şu günlerde Turkcell ve Telsim ile sözleşme yapmayan alt bayi örgütüyle anlaşmalar yapıyor ve genelde de iyi konumda mağazası bulunanları seçiyor. Farina, pazara en yeni teknolojileri ve İtalyan şirketin uluslarararası birikimini taşıyacaklarını söylüyor. Bizler de bu yenilikleri merakla bekliyoruz.

Mercedes, arazi araçlarını reklam karşılığı mı verdi?
Milli Takım'ın futbolcularının sahip olduğu Mercedes marka arazi araçlarının kimin tarafından satın alındığı konusunun günlerdir tartışılıyor olması, ortada garip bir durum olduğunu göstermiyor mu? Küçük bir hatırlatma yapmak gerekirse, Federasyon Başkanı Haluk Ulusoy, futbolculara kazanmaları halinde kendisinin de kullandığı Cherokee jeep sözü vermiş. Ancak sonra bakmış ki, bu jeepler çok pahalı, vazgeçmiş. Futbolcular ısrar edince, 'hadi bari Hyundai'den teklif isteyelim' demişler ancak bu kez de futbolcular, Hyundai marka araçları beğenmemiş. Bunun üzerine Mercedes'e yönelmişler. Aslında buraya kadar sorun yok. Çünkü söz kişisel olarak Ulusoy tarafından verilmiş. Federasyonu ilgilendirmiyor. İddia ediliyor ki, alınan 16 tane Mercedes marka jeep için Mercedes Benz ile sponsorluk anlaşması yapıldı. Yani arazi araçlarına para ödenmedi, bir çeşit barter yapıldı. Ya da anlaşma yapılarak Federasyon işin içine sokuldu. Ancak Mercedes yetkilileri bunu kesinlikle yalanlıyor. Tabi bu araçların parasını kimin verdiğini ise şirket prosedürü olarak sır gibi saklıyor. Belki karışıklık Mercedes'in 1996 yılında başlayan ve 2000 yılında sona eren, şimdi bir daha yenilenen sponsorluk anlaşması yüzünden olmuş olabilir. Çünkü, Mercedes anlaşmayı yenilemek için Milli Takım'a bir otobüs, bir de minibüs vermiş. Karşılığında da, futbolcuların bundan sonraki iki yıl süresince, antremanda formalarına Mercedes'in logosu olan yıldızı takması sağlanmış. Milli Takım'ın yazışma kağıtlarında ya da basın toplantılarında Mercedes'in ismi sponsor olarak görülecek. Bir otobüs ve minibüse iki yıl boyunca Mercedes markası taşınır mı orası tartışılır galiba...

Yazarlar sayfasina geri gitmek icin tiklayiniz.

Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır