kapat

29.01.2001
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Superkupon
Magazin
Sabah Künye
Cumartesi Eki
Pazar Eki
Melodi
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

1 N U M A R A
Sabah Kitap
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2001
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
banner
'Asıl kâr ikinci el otoda'
Nissan Otomotiv Genel Müdürü Sami Nacaroğlu, bayilerin satışları artırmak için kâr marjlarını düşürmek zorunda kaldıklarını belirterek, "Asıl kâr, ikinci elde yatıyor" dedi

Nissan Otomotiv Genel Müdürü Sami Nacaroğlu, Türkiye'de birinci ele yakın oranda ikinci el pazarı bulunduğunu belirterek, "Şirketler ikinci ele önem vermezlerse, 10 yıl içinde kaybolur" dedi. Takas yapamayan bir bayi ayakta kalamayacağını ve bunun yanı sıra kârlılığını da artıramayacağını belirten Nacaroğlu, sözlerine şöyle devam etti: "Türkiye'de bu yıl 466 bin otomobil satıldı. Aynı sayıya yakın ikinci el pazarı bulunuyor. Bunun 1'e 0.75 olduğunu söylebiliriz. ABD'de bu oran 1'e 3, Japonya'da ise bu 1'e 2.6'dır. Bayiler satışlarını artırabilmek için kâr marjlarını düşürüyor. Bu yüzden ikinci el daha da önem kazanıyor."

Mart ayı ortasında garantili ikinci ele başlayacaklarını müjdeleyen Sami Nacaroğlu, "Yüzde 101 Güvence" sloganı ile garantili ikinci el satışına başlıyoruz. Şu an sadece Nissan marka araçlarda bunu uygulayacağız. Daha sonra belki farklı markaları da düşünebiliriz" dedi.

4 yıldır 4 S Plaza konseptini oturtmak için büyük çaba gösterdiklerini belirten Nacaroğlu, şu ana kadar 37 adet 4 S Plaza'yı hizmete soktuklarını ve bu sayının yılsonunda 45'e ulaşacağını söyledi.

Nacaroğlu, sözlerine şöyle devam etti: "Müşteri memnuniyeti en az otomobillerin kalitesi kadar önemli. Önümüzdeki dönemde plazalarda, marketlerin bile yer alabileceğine inanıyorum. Örneğin, biz birkaç plazada ayakkabı boyacısı uygulamasına gittik. Bunun yanı sıra internet cafelerimiz de bulunuyor. Belki gelecekte kuaför hizmeti bile sunabiliriz."

Stratejik 10 ülke arasına girdik
Sami Nacaroğlu, gösterdikleri performans doğrultusunda Türkiye'nin stratejik 10 ülke arasına alındığını belirterek, "Artık Nissan'ın aldığı kararlarda, bize de danışılıyor. Hızlı gelişen ve büyüyen bir yapımız olduğu için bir aracın konseptinde bizim de fikrimiz soruluyor. Stratejik kararlarda daha ortak davranılıyor" dedi. Hedeflerinin 5 yıl içinde yüzde 5'lik bir büyüme olduğunu kaydeden Nacaroğlu, 3 yılda 30 bin araç satmayı hedeflediklerini belirtti. Bu yıl 10 bine yakın araç sattıkların söyleyen Nacaroğlu, bunun 2 bin 600'ünü pick-up'ların oluşturduğunu belirtti. Nacaroğlu, bu yıl 350 binli satış rakamlarına ulaşılacağını da sözlerine ekledi.

Nissan T Türkiye'ye gelecek
Geçtiğimiz hafta sona eren Detroit Motor Show'a katılan Sami Nacaroğlu, fuarın görkemli geçtiğini söyledi. Özellikle Nissan standını beklediğinden de başarılı bulduğu belirten Nacaroğlu, "Sergilenen Nissan Z ve T konseptleri büyük ilgi gördü. Şimdiden müjdeleyebilirim ki çıkarılan tüm araçlar aynı anda Türkiye yollarına çıkacaktır. Türkiye'de pick-up'ların çok tutulması, Nissan T'nin şansını daha da artırıyor" dedi.

Otomatik Almera 'merhaba' dedi
Nissan, C segmentindeki otomatik şanzımanlı modellerin eksikliğini gidermek için Almera Sedan'ı satışa sundu. Şimdilik sadece otomatik şanzıman ve 1.6 lt'lik versiyonu ile ithal edilen aracın fiyatı 12 milyar 390 milyon lira olarak belirlendi. 114 beygir güç üreten motora sahip araçta, ABS, sürücü ve yolcu hava yastığı, klima, elektrik kumandalı ön ve arka pencereler standart olarak bulunuyor. Araç, 100 km/de 5.5 lt benzin harcıyor.

METE TANSU


Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır