kapat

28.01.2001
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Superkupon
Magazin
Sabah Künye
Cumartesi Eki
Pazar Eki
Melodi
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

1 N U M A R A
Sabah Kitap
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2001
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Nokia
ŞELALE KADAK(skadak@sabah.com.tr )


Evinde yıka yıkadıkça para öde...

Merloni, çipli bir çamaşır makinesi geliştirdi. Müşteri bedavaya alacak, ancak her yıkama için 1 Euro ödeyecek

Teknoloji tutkunları çok yakında Merloni tarafından geliştirilen yeni bir çamaşır makinesiyle tanışacak. Üstelik en son teknolojik yenilikleri barındıran bu dijital çamaşır makinesi için müşteri satın alırken tek kuruş para ödemeyecek. Merloni'nin Eylül ayında ilk aşamada İtalya'da tüketiciye sunacağı bu makine için "pay per use" yani kullandıkça öde adı verilen bir paket program geliştirildi.

İçinde çip bulunan çamaşır makinesi de Eylül'de tıpkı geleneksel çamaşır makineleri gibi beyaz eşya satan mağazalarda satışa sunulacak. Tabi aslında satılmayacak. Müşteriyle özel bir anlaşma yapılacak. Böylece, evin herhangi bir yerine yerleştirilen çamaşır makinesi bir telefon hattıyla Merloni'nin sistemine bağlanacak. Bu makineyi kullanacaklar için hayat çok kolaylaşacağa benziyor. Çünkü, makine öyle akıllı ki, yıkanacak çamaşırın türüne ve miktarına göre, suyunu, derecesini, hızını ve yıkama süresini kendisi ayarlıyor. İçinde yer alan çip sayesinde, yıkamayla ilgili her türlü bilgi anında Merloni'nin müşteri hizmetleri bölümüne ulaşıyor. Çamaşır makinesinin sahibi her yıkama yaptığında Merloni'ye yaklaşık 1 Euro yani yaklaşık 650 bin Türk Lirası ödeyecek. Merloni, İtalya'da ailelerin haftada ortalama 3 yıkama yaptığı gerçeğinden yola çıkıyor. Merloni, müşteriden tahsilatını ise kredi kartıyla yapıyor.

Dijital çamaşır makinesinde ortaya çıkacak olan herhangi bir arızayı ise müşterinin dert etmesine hiç gerek yok. Çünkü, çamaşır makinesi, problem çıktığında içindeki çip ve telefon hattı sayesinde bunu elektronik ortamda Merloni müşteri hizmetlerine iletiyor. Merloni'nin hepsi dizüstü bilgisayarına sahip teknisyenleri sizin haberiniz dahi olmadan sorunu çözmek için harekete geçmiş oluyor. Merloni, ayrıca müşteriden gelen yıkama bilgileri sayesinde yeni geliştireceği teknolojileri de yine elektronik ortamda çamaşır makinenize aktarıyor.

On-line projeler
Merloni, yeni teknolojik işlemlere, yeni on-line projelere ve yeni ürün geliştirmeye 2000 yılında 101 milyon Euro harcadı.Merloni, bu yıl Solutions adı verilen ve evlere çok yönlü hizmet sağlayıcısı olarak tanımlanan yeni bir servis sistemini daha müşteriye tanıtıyor. Solutions ile, müşterilere ev ortamında entegre çözümler sunacak ve danışmanlık veriliyor. Bu sistem için sadece İtalya'da 600 teknik uzman, Avrupa'da 1500 servis merkezi ile yılda 5 milyonu bulan müşteriye hizmet veriliyor.

Yazarlar sayfasina geri gitmek icin tiklayiniz.

Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır