Aziz şehidimiz Gaffar Okkan'ın tok ve gür sesi TBMM'nin ses bantlarına ve tutanaklarına da yansımıştı.
TBMM Trafik Komisyonu bir toplantısını da Diyarbakır'da yapmış ve onu da dinlemişti.
Komisyon üyesi milletvekilleri, HADEP'li Belediye Başkanlığı'nı ziyaret etmişlerdi.
Kent içi turu yaparak belediyeye giderken Gaffar Okkan "Bu yörenin yollarındaki bir numaralı tehdit artık terör değil, trafik!" demiş ve eklemişti:
"Aslında birinin ötekinden pek de farkı yok. İkisi de bazen on, on beş canı birden alabiliyor, hem de yol ortasında!.."
uuu
Diyarbakır içinde, otopark sıkıntısı, yolların çizgisizliği, işaretsizliği İstanbul'u aratmıyordu.
İşte Rahmetli Okkan'ın Diyarbakır ve trafikle ilgili sözlerinden bazı satır başları:
- Trafik denince akla hep polis geliyor. Bu yanlışı düzeltmek gerek.
- Trafik önce altyapı ve eğitim demektir.
- Denetim ancak bunların gerçekleşmesiyle etkin olabilir.
- Kazalarda acil sağlık müdahalesi çok hızlı ve etkin yapılmalıdır. Ölümleri azaltacak en önemli faktör budur. Ama ne yazık ki, Diyarbakır'da öteki illerimizde de bu şans şimdilik fazla yok.
- Geçenlerde yaşadığım bir olay var. Siverek yolu 20. Km'de gece 03'te kaza haberi geldi. Kaza mahalline 10 dakika geçmeden ulaştık. Ama ağır yaralananlara asıl yardımı ambulansla gelecek olan doktor yapacak. Ama yok. İtfaiye çekicisi de yok. Bunlar çok sonra gelebildiler. Polisimiz hurdaya dönen araç içinde acıdan kıvranan yurttaşlarımıza can verebilecek tıbbi bir yardım yapamadı. Kopan feryatlarla yürekleri dağlandığıyla kaldı.
- Diyarbakır'ın nüfusu 1 milyon 285 bin. Bunun 825 bini kent içinde yaşamakta.
- 46 bin 422 kayıtlı araç var. 18 kişiye bir araç düşüyor. Türkiye ortalamasından fazla.
- İlimizdeki 118 bin sürücü belgesi sahibinden yalnızca 9 bin 296'sı bayan.
- 400 trafik polisim var.
- 1999 yılı içinde 65 bin 325 sürücüye 529 milyar lira para cezası kesildi.
- Yoğun nüfus artışı nedeniyle kent içinde aşırı bir trafik yükü ve park sıkıntısı yaşanıyor.
- Diyarbakır'da 43 ana cadde var. Bütün kavşakları ışıklı trafik cihazlarıyla, görüntülü kayıt ve kamera sistemiyle denetleyebilmemiz şarttır.
- Kavşaklardan belediyemiz, karayolu güzergâhından Karayolları sorumlu.
- Bozuk bir cihazı, dökük bir levhayı, silinmiş çizgileri onartmak bazen aylar sürebiliyor.
- Yol çizgileri çok önemli. Bakıyorsunuz çizgi çizmeye Eylül'de başlanıyor. Bu işin yazı yok mu?
- Eşgüdümsüzlük ve eksiklikler il trafik komisyonlarına kaynak ve yetki aktarılmasıyla hemen çözülebilir. Yoksa belediyeler ile Karayolları ve öteki kuruluşlar arasındaki yetki çatışması sürüp gider.
- Yeni bir yapıya kavuşacak il trafik komisyonları her ilin coğrafya, iklim, kent düzeni ve toplumsal yapısına göre trafik sorunlarını kaynağında düzeltebilecektir.
- Yoksa alınan onca tedbire ve harcamaya rağmen trafik terörü her yıl binlerce insanımızın canını almaya, yaralamaya veya sakat bırakmaya devam edecektir.
- Bir de medyamızın trafik eğitimine katkısı meselesi var. TV'lerimiz nedense bu katkı için sabaha karşı 03'ü seçiyor. ARTIK Hangi tür çocuklar ve gençlerimiz hedef alınıyorsa... Ama, yine de bizim nöbetçi memurlarımız bu programları o saatlerde bile olsa , "Bari boşa gitmesin!" diye dikkatle izliyorlar.