kapat

24.01.2001
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Superkupon
Magazin
Sabah Künye
Cumartesi Eki
Pazar Eki
Melodi
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

1 N U M A R A
Sabah Kitap
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2001
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.

Bu üç öneriyi alkışlıyoruz!

1-Köprülerde trafiğin kesintisiz bir şekilde akması için köprü gişelerinin kaldırılması...

2-Otoyol gişelerinin Büyükçekmece ve Gebze gibi İstanbul İl sınırlarına taşınması...

3-DEVLETİN gelir kaybına uğramaması için İstanbul plakalı araçlardan yıllık 20 milyon lira, İstanbul plakalı olmayan tüm yerli ve yabancı araçlardan ise şehre girişte otoyol gişelerinde 30 milyon lira (bir ay süreyle geçerli olmak üzere) bandrol ücreti alınması yeterli olacaktır.

İSTANBUL Ticaret Odası Başkanı Mehmet Yıldırım, kentin yıllardır kanayan yarasına üç maddelik çözümler öneren mektubunu Bayındırlık Bakanı Koray Aydın'a gönderdi... Günde 4 saattini köprü trafiğinde geçiren yaklaşık yarım milyon İstanbullu'nun bu önerilerin arkasında duracağı, sahipleneceği ve Sayın Başkan'a destek vereceği şüphesiz...

Şüphemiz; Bayındırlık Bakanı Sayın Aydın'ın bu önerilere sıcak bakmaması... Çünkü; köprüye yüzde 50 zammı yapan ve İstanbullular'ın feryadına rağmen savunan Sayın Bakan'ın "Olmaz" diyerek kestirip atması...

Oysa; Sayın Aydın bu kentte sadece bir hafta otursa, sıradan vatandaş gibi aracı ile TEM'in Çamlıca turnikelerine, köprülerin gişelerinde para ödese, üstelik 3-5 saati yollarda tüketse önerilerin ne denli tutarlı olduğunu anlayacak ve gişeleri kaldıracak...Böylece Boğaz köprülerinde trafik akışı kesintisiz sağlanacak, işi ile evi arasında gidip gelen İstanbullular otoyol gişeleri de dikkate alınırsa hergün 2.5 milyon lirayı haraç gibi çıkarıp uzatmayacak...

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Gürtuna'nın, siyasi parti il başkanlarının ve 69 İstanbul milletvekilinin Ticaret Odası Başkanı Mehmet Yıldırım'ın mektubunun arkasında durmaları bir yana altına imza atmaları gerekir...

SON SÖZ: Sayın Koray Aydın, eğer önümüzdeki yerel seçimlerde İstanbul'u partisinin kazanmasını istiyorsa bu üç mantıklı öneriye hemen "evet" demeli...

Yıldırım'dan 69 milletvekiline de birer mektup
TİCARET Odası Başkanı Mehmet Yıldırım, 69 İstanbul milletvekiline gönderdiği bir diğer mektupta da, Şehir Hatları'na ait demode vapurların İstanbullular'a hizmet veremediğine dikkati çekerek, şu öneride bulundu:

"Deniz Otobüsü ücretlerinin makul seviyelere indirilmesi gerekmektedir. Deniz Otobüsleri'ne verilen yakıt maliyetinin düşürülmesinin taşıma ücretlerinin indirilmesi bakımından büyük yarar sağlayacağı düşünülmektedir. İDO'ya verilen yakıttan vergi alınmaması gerekmektedir..."

İTO Başkanı'ndan mektup

T.C. Bayındırlık ve İskan Bakanı Sayın Koray Aydın
Ülkemizin ticaret, sanayi, finans, turizm ve kültür merkezi olan İstanbul'un daha da gelişerek Avrasya bölgesinde uluslar arası bir merkez olma şansı çok yüksek olduğu, böyle bir hedefin gerçekleşmesinin ülkemize her açıdan büyük kazançlar sağlayacağı açık olmakla birlikte bu sonucun elde edilmesi için öncelikle şehrin yapısal ve kronik sorunlarından kurtarılmasının gerekli olduğu tabiidir. Söz konusu kronik sorunlar içerisinde de ulaşım sorunu ilk sırayı almaktadır.

İstanbul'da ulaşımdaki darboğazlar arasında Boğaz köprülerinin en önde geldiği ve Boğaz köprüleri yanında otoyolların da şehiriçi trafikte önemli rolü bulunduğu malumlarıdır. Ana eksenler olan söz konusu yollardaki yoğunluk sıklıkla diğer yollardaki trafik akışını da yavaşlatmaktadır. Köprülerde günün her saatinde aşırı yoğunluk görülmekte, kilometrelerce araç kuyrukları olağan hale gelmiş bulunmaktadır. Taşıt yoğunluğu çok yüksek olduğundan Boğaz köprülerinde bir aracın arızalanması bile trafiğin durması için yeterli olmaktadır. Bu açıdan köprüler üzerindeki trafik akışının kesilmemesinin büyük önem taşıdığı açıktır. Trafiğin kesintisiz bir şekilde akmasının büyük önem taşımasına rağmen, köprülerdeki gişeler trafik akışını kesen başlıca noktalar olarak karşımıza çıkmaktadır. Bilhassa Anadolu Yakası olmak üzere, otoyol gişelerinin de artık şehrin merkezinde kalması bu yollara olan talebi azaltmakta, şehiriçi trafiğe katkı sağlamalarını engellemektedir.

Gerek Boğaz köprülerindeki trafik akışının hızlanması, gerekse otoyolların daha fazla kullanılarak aşırı yoğunluk görülen Ankara Asfaltı ve Londra Asfaltı gibi ana arterlerin yükünün hafifletilmesi açısından; köprü gişelerinin tamamen kaldırılması ve otoyol gişelerinin ise İstanbul il sınırına (Gebze, Büyükçekmece) çekilmesinde büyük fayda görülmektedir. Bu uygulamadan Devletin gelir kaybına uğramaması için İstanbul plakalı araçlardan yıllık 20 milyon lira, İstanbul plakalı olmayan tüm yerli ve yabancı araçlardan ise şehre girişte (başka ülkelerdeki gibi) otoyol gişelerinde 30 milyon lira (bir ay süre geçerli olmak üzere) bir bandrol ücret alınması yeterli olacaktır. Bu tür bir uygulama ile şehiriçi trafikte ciddi bir rahatlama yaşanacaktır. Bu surette köprüler ve anayollardaki araç kuyrukları ortadan kalkacağından yakıt tasarrufu sağlanacak, zaman kaybı asgariye indirilecek, hava kirliliğinin önlenmesine büyük bir katkı sağlanacaktır. Ayrıca böyle bir uygulama ile gişelerden sonraki yerleşim yerlerinin gelişmesi hızlanacak, özellikle Avrupa'ya dönük taşımacılıkta alternatif yollara rağbet artacak, Kurtköy Havalimanı'nın kullanımı özendirilecek, otoyol gişelerindeki çocuk yaştaki satıcıların yaptığı hırsızlık, gasp gibi olaylar önlenecek ve giderek artan kazalar da önlenmiş olacaktır.

Yukarıda belirtilen gerçekler de gözönüne alınarak, Boğaz köprülerinde bulunan gişelerin tamamen kaldırılması, otoyol gişelerinin de il sınırlarına kadar çıkarılması ve bandrol uygulamasına geçilmesi şeklinde bir düzenleme yapılmasını takdirlerine arzederim.

Mehmet Yıldırım İTO Yönetim Kurulu Başkanı
İETT çalışanları dinlenme tesisi istiyor

GÜNDE 8 saatten fazla İstanbul'un çıldırtan trafiği içinde direksiyon sallayan, hergün binlerce kişiyle muhatap olan İETT çalışanları, yaz aylarında yararlanabilecekleri bir dinlenme tesisi istiyorlar...

İETT olanaklarının böyle bir tesisin kurulmasına imkan sağlayıp sağlamayacağını bilmiyorum; ancak aldıkları ücretle zor geçinen İETT şoförlerinin, yıllık izinlerinde bırakın bir tatil beldesine gitmelerini, denize bile girmelerine izin vermediğini biliyorum...

İETT Genel Müdürü Nevzat Pakdil bu tesis için ilk adımı atabilir... Örneğin Büyükşehir Belediye Başkanı Ali Müfit Gürtuna'nın da desteğini alarak İstanbul civarında, içinde mutfağı, banyosu tuvaleti olan odalardan oluşan havuzlu bir tesis için girişimde bulunabilir...

Benden önermesi...

"ALO YETİŞİN"dert köşesi

*KAĞITHANE
Kumbara istiyoruz

ÇELİKTEPE'de oturuyoruz. Mahallemizde bir tane geri dönüşüme yarayacak boş şişelerin atıldığı kumbara yok. Evlerimizde biriken şişeleri Osmanbey'e götürmek zorunda kalıyoruz. Nermin Demirel

* SARIYER
Kapkaççılık

MASLAK Gazeteciler ve Orkinos Siteleri civarında kapkaçcılık olayları artmaya başladı. Son bir ayda 10 kişinin çantasını kaptılar. Acil önlem alınmasını istiyoruz. Çevre sakinleri

*HAZNEDAR
Sokağı unuttular

HIZIR REİS Sokak ve çevresinde İSKİ çalışma yaptı. Bütün sokaklar parke taşı döşendiği halde, bizim sokağı unuttular. Artık çamurlar evlerimizin içine girmeye başladı. Belediyemize duyurulur. Celal İrak

* TUZLA
Cezalı mıyız?

AYDINLI Mahallesi sanki belediyemiz tarafından cezalandırılıyor. Yollarımız tarla gibi. Traktör bile zor gider. Sokaklarımızda aydınlatma lambası yok. Kenan Tiryakioğlu

* BEŞİKTAŞ
Hurdalığı kaldırın

AKATLAR Karanfilköy Zeytinoğlu Caddesi üzerindeki hurdacının pis tüplerinden, eski eşyalarından bıktık. Hurdacı değil adeta çöplük. Çevre sakinleri

*BAKIRKÖY
Yolu kapattılar

YEŞİLKÖY A. Taner Kışlalı Sokak'ta bulunan Villa Kent Sitesi, H.Suphi Tanrıöver tarafındaki girişi kapattı. Halbuki Çiroz'a gidebilmek için insanlar bu yolu kullanıyordu. Yeni Manizade Sitesi sakinleri

* KADIKÖY
Telefon düşmüyor

MEDİVENKÖY SSK Polikliniği'nde telefonla randevu almak için üç gündür uğraşıyorum. 556 66 26-27 28 numaralı telefon düşmüyor. Bir kez çaldırdım, otomatik bir ses, "Sistem kapalıdır" dedi. İsmet Güleray

*ŞİRİNEVLER
Gece oto yıkıyorlar

KARAOĞLANOĞLU Caddesi üzerindeki Oto-Halı Yıkama İstasyonu, gece çalışıyor. Çevre sakinleri

Elektronik Posta'dan

*BAKIRKÖY
Otopark mafyası işbaşında

HATBOYU Caddesi otopark haline getirildi. Dar olan yola araçlar paralel parkediyor. Şimdi de burayı ele geçirenler, her gelenden para kesiyor. Dershanede çalışan bir öğretmen olarak, her gün aracımı park etmek zorundayım. Bu da beni rahatsız ediyor. Acaba İstanbul'un bütün sokak ve caddeleri çok akıllı ve işini bilenler tarafından gasp edilip havadan para kazandıkları yerler haline mi dönüşecek? Bu haksız kazanca kim izin veriyor? Perihan Erdeğer

BU KONU RADYO PROGRAMIMDA DA GÜNDEME GELMİŞ, BAKIRKÖY BELEDİYE BAŞKANI AHMET BAHADIRLI HEMEN ÖNLEM ALACAĞINI SÖYLEMİŞTİ.. ŞİMDİ BU KÖŞEDEN SÖZÜNÜ HATIRLATIYORUM...

*KARTAL
Yüksek ve tehlikeli kasis

RAHMANLAR tren yolu alt geçidinin önüne çok yüksek ve büyük bir kasis kondu. Araçlar geçerken tekerlekleri havalanıyor. Daha geçen gün birinin dişi kırılıp dudağı yaralandı. Bu kasisin makul bir seviyeye getirilmesini istiyoruz. Memo Can

DEDİĞİNİZ YOLDA HIZ YAPILDIĞI İÇİN KASİS KONULDU... ANLAŞILAN ÖLÇÜ BİRAZ ABARTILMIŞ... KARTAL BELEDİYE BAŞKANI MEHMET SEKMEN BU KASİSİ MAKUL SEVİYEYE İNDİRMELİ...

* BEYOĞLU
Doğalgazda tercihli sistem!

TEPEBAŞI Çamlık Sokak'ta oturuyoruz. Ana caddeden doğalgaz geçtiği halde 200 metre uzaklıktaki sokağımıza hat çektiremedik. İGDAŞ 40 abone olmadan doğalgaz hattı çekemeyeceğini, tercihli sisteme geçtiklerini söyledi. Fakat biz başvurumuzu bu sisteme geçilmeden önce yapmıştık. Belediyemizden bu konuda ilgi bekliyoruz. Esen Akkol

BELEDİYENİN YAPACAĞI BİR ŞEY YOK... İGDAŞ GENEL MÜDÜRÜ NECDET ARAL'A TOPLU HALDE GİDİP SORUNUNUZU ANLATIRSANIZ EMİNİM Kİ SİZE ANLAYIŞ GÖSTERECEKTİR...

Bu köşede yayınlanan her sorun bilin ki en kısa zamanda çözüme ulaşıyor

*TARABYA
Kanal patlak

TARABYA'dan Yeniköy'e yürüyorum. İki yıldır Kalender Orduevi'nin önünden akan lağım suyunu kimse görmüyor mu? Pis sulara basmamak için kaldırım değiştirince de askerler düdük çalıyor. Öznur Erat

* İÇERENKÖY
Keçi sürüleri

KÜÇÜKBAKKALKÖY Cengiz Topel Caddesi Numara 44'de oturuyorum. Başıboş gezen keçi sürüleri, çingenelerin atları seramın içine giriyor ve zarar veriyor. Burası dağbaşı mı? Fehmi İnce

*KARTAL
İnşaat pisliği

RAHMANLAR Şehit Akçatepe Caddesi Işıl Sokak'taki inşaatın bütün malzemeleri; kumu, demiri, pisliği yolun ortasında. Çevreyi rezil ettiler. Sokak sakinleri

*ŞİŞLİ
Üst geçide bakın

MEYDAN'daki Şişli Camii'nin önündeki yaya üst geçidinin merdivenlerinin taşları kırık olduğu için yağmur yağdığı zaman su birikiyor. İnsanların ayakları ıslanmadan geçmesi mümkün değil. Dilara Üneş

*BEYOĞLU
Sokağa bakın

ÖRNEKTEPE'de bütün sokakların kaldırım ve yol bakımı yapıldı. Nedense Salman Sokak unutuldu. Belediyemizden sokağımızın yenilenmesini istiyoruz. Sokak sakinleri

*KAĞITHANE
Çöp sorunu

SADABAT Sitesi'nin önündeki çöp konteynırını belediyemiz 6 ay önce kırıp kaldırdı. Blokların önlerine bırakılan çöpler hayvanlar tarafından dağıtılınca, pislikten yürüyemiyoruz. Eray Ürpek

* SULTANBEYLİ
Tehlikedeyiz

BATTALGAZİ Mahallesi Bosna Bulvarı Santral Sokak'taki yüksek gerilim hattı direklerinde yağmur yağdığı zaman patlamalar oluyor. Tehlike içindeyiz. Ahmet Akın

*LEVENT
Karanlık sokaklar

1. LEVENT Tören, Peker ve Bilgin sokaklarının aydınlatma lambaları yanmıyor. Ferzan Serimazıc


Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır