Dünya otomotiv piyasası son haftalarda Daimler ile Chrysler'in evliliğinin başarısını tartışıyor. Özellikle Daimler'in büyük hissedarlarından film ve kumar kralı Kevorkian'ın açtığı birleşmenin iptali davasından sonra tüm gözler hisseleri sürekli değer kaybeden şirkete çevrildi. Bu zor günlerde şirketin yüzünü güldüren ender ülkelerden biri ise Türkiye. Chrysler Jeep Ticaret Genel Müdürü Charles H. Gray, DaimlerChrysler evliliğinin, Türkiye açısından harika gittiğini belirterek, "Türkiye pazarında bu kadar hızla yapılanabilmemiz, bu evliliğin yarattığı sinerjilerden faydalanarak gerçekleşti. Altyapı,f senelerin tecrübesi, insan kaynakları gibi pek çok konuda son derece fayda sağladık" dedi. Gray, Türkiye pazarını ve yeniden yapılanmayı anlattı.
*DaimlerChrysler evliliği size göre nasıl gidiyor?
DaimlerChrysler evliliğine baktığımızda konumum itibariyle bunu Türkiye açısından değerlendirebilirim ve açıkça söyleyebilirim ki bu evlilik harika gidiyor. Türkiye pazarında bu kadar hızla yapılanabilmemiz bu evliliğin yarattığı sinerjilerden faydalanarak gerçekleşti. Altyapı,f senelerin tecrübesi, insan kaynakları gibi pek çok konuda son derece fayda sağladık.
*2000 yılında pazarın performansını değerlendiriyorsunuz?f
Türk Otomotiv sektörünün 2000 yılı büyük bir bölümü açısından son derece parlaktı. Tabii ki son yaşanan kriz malum. Ama yine de biz Türkiye pazarında yer almaktan son derece memnunuz.
*Chrysler Jeep Ticaret için 2000 yılı nasıl geçti?
Chrysler Jeep Ticaret olarak en önemli ve esas hedefimiz bayi ağımızla ilgili çalışmalarımızdı. Yeniden yapılanmanın en pozitif taraflarından biri DaimlerChrysler'in Türkiye'ye yatırım yapması. Chrysler Jeep Ticaret, yüzde 100 bir DaimlerChrysler iştiraki. Avrupa pazarında büyümemiz sağlandı. Bayi ve servis ağı yeniden yapılandı.
*2001 hedeflerinizde neler var?
Üst segment 4x4 araçlarda Grand Cherokee ile dominantlığımızı sürdüreceğiz. Bunun dışında Chrysler marka araçları hedef kitlemize tanıtmaya ve pazar payımızı artırmaya devam edeceğiz.fBinek otoda birçok lüks Avrupa markasıyla rekabet ediyoruz.
Şu anda İstanbul'da 6, Ankara ve Bursa'da birer tane olmak üzere toplam 8 bayimiz var.f Bayilerimizde imaj değişikliği yaptık. Birçok bayimiz servislerine yeni yatırım yapıyor. Pazarın gerektirdiği adımlarla büyümeye devam edeceğiz.f
*Günümüzde pazara kadın ve genç tükelicilere yönelik yeni modeller çıkartlıyor. Sizin bu tür bir yeniliğiniz olacak mı?
Dünyada gençlere ve kadınlara yönelik otomobillerin ön planda olduğu bir gerçek. Biz de araçlarımızı bunu göz önünde bulundurarakfkonumlandırıyoruz. Buna en güzel örnek PT Cruiser olabilir. Müşterilerimiz genç yürekli ve maceraseverler. Chrysler'in geniş bir ürün yelpazesi var ve tüm yaş gruplarına da hitap edebiliyor. Convertible, minivan, sport sedan ve jeepler gibi.
*PT Cruiser'ın başarısını nasıl değerlendiriyorsunuz?
PT Cruiser'ın müşterisi PT Cruiser sayısından daha fazla. PT Cruiser'ın başarısını "Farklı birşey yapabilme cesareti" olarak değerlendiriyorum. İnsanlar onu ya sevecekti ya nefret edeceklerdi. Sonuç ortada.