Geçtiğimiz yılı rekorla bitiren otomotiv sektörü, yılsonunda piyasalarda yaşanan kriz yüzünden, 2001 yılına pek umutlu başlayamadı. 2000 yılının sonunda otomotiv şirketlerinin elinde biriken stoklar, şirketleri yeni kampanyalar yapmaya zorladı. Yılsonunda satışları artırmak için çeşitli kampanyalar düzenleyen şirketler, yeni yılla birlikte tüketicilere farklı avantajlar sunmaya başladı. Ellerindeki stokları kısa sürede eritmeyi hedefleyen şirketler, peşin alımlarda tüketicilere vergi avantajı, 36 ay vadeli satışlar, yüzde 1.8'den başlayan vade oranları gibi çeşitli avantajlar sundu. Hatta Türkiye'nin en çok satan yabancı otomobili Opel Astra için bile kampanyalar başladı. Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Başkanı Ali İhsan İlkbahar'ın "en az 3 aylık otomobil stokunun" bulunduğunu açıklaması da kırılan üretim, satış ve ihracat rekorlarının sektör için yeterli olmadığını gösterdi.
Geçtiğimiz yıl motorlu taşıt üretimi yüzde 44 artışla 468 bine ulaşırken, satışlar yüzde 64 artarak 659 bine yükseldi. Araç ihracatı da 104 bine çıkmıştı. Düzenledikleri kampanya ile satışları artırmayı hedefleyen Tofaş Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Murat Selek, stokları zararına da olsa eritmeyi planladıklarını söyledi.