kapat

20.12.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Ramazan Özel
Spor
Magazin
Sabah Künye
Ata Online
Cumartesi Eki
Pazar Eki
Melodi
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

Turkport
1 N U M A R A
Sabah Kitap
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Tofas
'Gerçek yönetici hata yapar'
DaimlerChrysler'in zor günler geçiren Başkanı Jürgen Schrempp, "Gerçek bir yöneticiyseniz iş hayatında iniş ve çıkışların olacağını kabul ederek, hata yaptığınızı kabul etmelisiniz" dedi

DaimlerChrysler'in üzerinde dolaşan kara bulutlar bir türlü dağılmak bilmiyor. Şirketin Alman Başkanı Jürgen Schrempp'in ABD'de bulunan Chrysler yönetiminin görevine son verip, yerlerine Alman yöneticileri atamasının ardından tartışmalar iyice kızıştı. Şirketin yüzde 4'lük hissesine sahip olan ABD'li milyardar Kirk Kerkorian'ın DaimlerChrysler'i yatırımcıları aldattığı için mahkemeye vermesi huzursuzluğu üst noktalara taşıdı.

Yöneticilik vasıfları tartışılan Başkan Schrempp ise yaşanan olayları şöyle değerlendiriyor: "Eğer girişimci bir şirket yöneticisiyseniz hata yapmadığınızı söylemeniz doğru olmaz.

Gerçek bir yöneticiyseniz iş hayatında iniş ve çıkışların olacağını kabul etmelisiniz. İnişe geçtiyseniz kendinizi tamamen işinize konsantre edip yeniden yükselişe geçmek için uğraşmalısınız. Benim yaptığımda tam anlamıyla bu." DaimlerChrysler'in Alman Başkanı Jürgen Schrempp kendine yöneltilen soruları cevapladı:

* Chrysler ile birleşmekte hata ettiğinizi düşünüyor musunuz?

Eğer girişimci bir şirket yöneticisiyseniz hata yapmadığınızı söylemeniz doğru olmaz.

*Son olayların ardından ABD'deki popülariteniz oldukça zarar gördü. Bu durum motivasyonunuzu nasıl etkiliyor?

Gerçek bir yöneticiyseniz iş hayatında iniş ve çıkışların olacağını kabul etmelisiniz. Eğer inişe geçtiyseniz kendinizi tamamen işinize konsantre edip yeniden yükselişe geçmek için uğraşmalısınız. Benim yaptığımda tam anlamıyla bu.

* İş hayatınızda başınıza gelen en kötü durum bu mu?

Ben 40 yıldır Mercedes'teyim. İnanın çok zor dönemler yaşadım. İçerisinde bulunduğumuz durumun zor olduğunu kabul ediyorum ancak bu durumdan şirket ve hissedarlarımız lehine olumlu neticelerle çıkacağımızı belirtmek isterim. Şirket terar düzlüğe çıkacaktır.

* Chrysler'i alma konusunda aceleci davrandığınızı düşünüyor musunuz?

Bu tür birleşmelerde zamanı seçme gibi bir lüksünüz yok. Arkanıza yaslanıp bir-iki yıl daha bekleyeyim derseniz bir başkası harekete geçer ve siz safdışı kalırsınız.

* Mercedes ve Chrysler'in ortaklığını "eşitler birleşmesi" olarak görmeyenler var...

Birleşme süreci son derece şeffaf bir şekilde cereyan etti. Gelişmeleri ve yapımızı inceleyecek olursanız, yapılan işlemin bir eşitler birleşmeşi olduğunu göreceksiniz.

'40 yıldır zorlukla uğraşıyorum'
* Şirket hisseleri hızla düşüyor, büyük hissedarlar DaimlerChrysler'i mahkemeye veriyor...

Mercedes'te geçirdiğim 40 yıl içerisinde buna benzer zor durumlarla mücadele ettim. Sorunlarla uğraşmak ve çözmek görevimin bir parçası. Ben de bu görevimi yerine getireceğim.

* Peki nasıl oldu da işler bu kadar ters gitti?

2000 yılı ile birlikte hızla artan bir performans sorunumuz olduğunu gördük. Bu sorunu ortadan kaldırmak için yeniden yapılanmak gerekiyor. Bunun için yönetim kadromuzda değişikliğe gittik.

* DaimlerChrysler başkanlığı göreviniz tehlikede mi?

Ben bulunduğum konumun gereğini yerine getirmeye devam edeceğim. Bu da ileriye dönük projeler üreterek, DaimlerChrysler'i liderliğe taşımak.


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır