Kurtköy'de yapımı tamamlanan Sabiha Gökçen Havaalanı 8 Ocak 2001'de açılacak.
FAKAT galiba, Anadolu yakasının büyük bir özlemini gidereceği umut edilirken, bu havaalanında önemli bir şeyler eksik kalacak. Çünkü dünyanın belli başlı havayolu şirketleri, "bağlantılı seferler yapılamayacağı için Kurtköy'e inmeyeceklerini" açıkladı. "THY'nin bile Kurtköy'de bağlantılı seferlere hiçbir zaman geçemeyeceği, sembolik iniş-kalkışlarla yetineceği", bizzat THY yetkilileri tarafından dile getirildi.
BUNLARDAN, tesis olarak uluslararası normlara uygunluğu yetkililerce iftiharla vurgulanan Sabiha Gökçen Havaalanı'nın sadece charter seferleri için inşa edildiği gibi bir anlam çıkıyor. Galiba Avrupa yakası, "sahici bir havaalanı"ndan gene yoksun kalacak.
SİVİL havacılık konusunun uzmanı değiliz. Ama batılı bir çok ülkede, birbirine çok yakın mesafelerde "uluslararası uçuşlar"a açık havaalanları bulunduğunu biliyoruz.
ÖRNEĞİN Almanya'da Köln, Bonn ve Düsseldorf Havaalanları arasındaki mesafe, Atatürk ve Kurtköy haavalanları arasındaki mesafeden daha kısa; buna rağmen iki alandan da tarifeli uluslararası uçuşlar yapılıyor.
THY yetkilileri ise kesin hatlarla karamsar tablo çiziyor; "Asla tarifeli uçuş yapılamayacak" diye kestirip atarak Kurtköy için, bu olasılığın önüne işin başında set çekiyor. Bu durumda akıllara ister istemez, "O zaman böyle devasa, görkemli bir havaalanına ne lüzum vardı? Charter seferleri için ufak bir tesis yetmez miydi? Bunca para ve emeğe yazık olmadı mı?" diye sormak geliyor.