kapat

19.12.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Ramazan Özel
Spor
Magazin
Sabah Künye
Ata Online
Cumartesi Eki
Pazar Eki
Melodi
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

YeniBinyil
Turkport
1 N U M A R A
Sabah Kitap
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
banner
Müşteriyi yoldan çevirdi
Beymen, tarihinde ilk kez bir 'Hediye Festivali' düzenleyerek hedef kitlesinin yurtdışı alışveriş planlarını altüst etti. Her alışveriş karşılığında, aynı miktarda ürün hediye eden Beymen, 10 günde 10 trilyonu aşkın ciro yaptı, stoklar eridi

Bayram ve yılbaşı tatilinin birleşmesi ve şehirlerin boşalması, özellikle hazır giyimde indirimleri öne çekerken, Beymen, tarihinde ilk kez düzenlediği bir kampanya ile 10 günde 10 trilyonu aşkın ciro yaptı. Her yıl indirimi tüm markaların ardından yapan Beymen, tatili yurtdışında geçirecek olan hedef kitlesini, Avrupa'nın şık mağazalarından önce yakaladı. Kampanya boyunca yapılan her alışveriş karşılığında aynı miktardaki ürünü müşterilerine hediye eden Beymen, yüzde 10 hedeflerken yüzde 42 ciro artışı gerçekleştirdi.

8-31 Aralık tarihleri arasındaki kampanya boyunca yapılan her alışveriş karşılığında, aynı miktarda alışverişi müşterilerine hediye eden Beymen, 10 günde 10 trilyonu aşkın ciro yaptı, stoklar eridi, ek üretime gidildi.

PARAYI KAPTIRMADIK
Boyner Holding bünyesinde yer alan Beymen, Benetton ve Divarese markalarını yöneten BBA'nın Murahhas Üyesi Serdar Sunay, kampanyaya gösterilen ilginin kendilerini de şaşırttığını belirterek, şunları söyledi:

"Mağazacılık piyasasında en yüksek alışveriş haftası yılın son 10 günüdür. Bu yıl çok enteresan bir döne. Bayram ve yılbaşı çakıştı.Yurtdışında da bütün vitrinler (Christmas Sale) duyurularıyla dolu. Böyle bir dönemde parayı yurt dışına kaptırmak doğru olmaz."

Serdar Sunay, şöyle devam etti:
"Kampanya ile yurtdışındaki rakiplerimizin cazibesini ortadan kaldırdık. Milano, Paris, Londra ve New York'taki bütün büyük mağazalar bizim rakibimiz. Çünkü Beymen mağazalarında 258 marka satılıyor. Perakende çok dinamik bir sektör, piyasayla birlikte siz de öyle olmak zorundasınız. Gelecek yıl aynısını yapar mıyız bilmiyorum ama piyasanın koşullarını öngörüp farklı atraksiyonlara girilebilir. Bu kampanya bizim yeni sezonu açma tarihimizi de erkene çekti. Mağazalarımızın açık kaldığı süreyi 1 saat uzattık."

KRİZE RAĞMEN
Kampanyanın başladığı dönemde yaşanan likidite krizine rağmen çok iyi satış yaptıklarını anlatan Sunay, "Repo oranları bu dönemde yükseldi. Evet para bankalara gitti ama bazı insanların da bu dönemde geliri arttı, oradan da pay aldığımızı düşünüyorum. Yıllık ortalama ciromuz 100 milyon dolar ama kampanyanın ilk iki günü 3 trilyona (yaklaşık 4 milyon dolar) ciro yapıldı, günlük bazda cironun yüzde 262 arttığı günler oldu" dedi.

HEDİYE CANLILIĞI
"Beymen Hediye Festivali", Türkiye genelindeki 35 Beymen mağazasında uygulanıyor. Kampanya, nakit ödemeler, kredi kartı ya da Advantage Card ile yapılan tek taksitli ödemeler için geçerli. 8 Aralık tarihinde başlayan ve 31 Aralık'ta sona erecek kampanya boyunca yapılan her alışveriş karşılığında aynı miktarda alışveriş, müşterilere hediye ediliyor. Kampanyanın tek koşulu, "hediye edilen" alışverişin de diğeriyle aynı gün içinde yapılması şartı.

PİYASAYA ÖRNEK OLDU
Bayram ve yılbaşı tatili öncesi tüm markalar fiyatlarını "Yüzde 50'ye varan oranlarda" indirim kampanyalarıyla ucuzlatırken, Beymen'in her alışveriş karşılığında aynı miktarda alışverişin müşterilere hediye edildiği kampanyası, hazır giyim sektörünün bazı markaları tarafından da uygulanmaya başladı. İlk olarak İstanbul'un çeşitli semtlerinde faaliyet gösteren Aslı Butik, benzer bir kampanyayı duyurdu. Onu Cacharel markası izledi. Cacharel de müşterilerine, "her alışverişiniz, aynı miktarda alışverişle ödüllendirilecek" çağrısını yaptı. İngiliz markası Laura Ashley de her 100 milyonluk alışverişe 50 milyon liralık hediye çeki hediye etmeye başladı. Fiyat indirmek yerine aynı miktarda ürün hediye etmek, mağazaları sezon sonunda birikecek stoklardan da kurtardığı için hızla yaygınlaşan bir uygulama oldu.

Esen PİŞİRİCİ


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır