kapat

05.12.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Ramazan Özel
Spor
Magazin
Sabah Künye
Ata Yatirim
Cumartesi Eki
Pazar Eki
Melodi
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

YeniBinyil
Turkport
1 N U M A R A
Sabah Kitap
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Telsim
Reklam sloganı bile seçimlerden
Mercedes, Burger King, Apple bilgisayarları gibi markalar Amerikan seçimlerini malzeme yaptı

Amerika'da sonucu bir türlü açıklanamayan seçimler mizahçılardan sonra reklamcılara da iyi bir malzeme oldu. Aralarında Mercedes-Benz, Burger King gibi ünlü isimlerin de bulunduğu birçok firma, reklam kampanyalarında Başkanlık seçimlerinin çok tartışılan ve çok konuşulan konularını kullanmaya başladılar.

Ünlü otomobil firması Mercedes-Benz, New York Times gazetesine tam sayfa verdiği ilanlarda, "Yeniden sayıma gerek yok. Otoyol Güvenliği Sigorta Enstitüsü tarafından en iyi araç seçildik" sloganını kullanıyor.

Burger King de, ilanlarda, "Whooper: Her gün 3.574.857 insan tarafından seçiliyor. (Yeniden sayıma gerek yok)" ifadesini kullanıyor.

Apple bilgisayarları yeni kampanyasında Florida'da çok tartışılan ve hatalı tasarımı nedeniyle birçok kişinin hatalı oy vermesine yol açtığı iddia edilen "kelebek" tipi oy pusulalarını kullanmış. Büyük boy bir kelebek oy pusulasının yanında "gücünü asla hafife almayın" sloganı yer almış.

"TEKRAR SAYDIK"
Swatch, Snickers, gibi firmaların yanı sıra, dernekler de seçim tartışmasından yararlanıyor. Süt üreticileri "Got milk?" kampanyasının yeni afişlerinde sütte bulunan 9 besin sıraladıktan sonra yanına bir not düşülmüş: Emin olmak için tekrar saydık.

DİLLERİNE DOLADILAR
Amerikalı reklamcılar, seçimdeki keşmekeşi dillerine doladı. En büyük firmaların gazete ilanları ve reklamları seçimdeki belirsizliği yansıtıyor. En çok tutulan slogan ise Mercedes ve Burger king'in kullandığı "Yeniden sayıma gerek yok" oldu.


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır