Örneğin son zamanlarda cep telefonuma gelen mesajlarda GSM operatörü bana diyor ki, falan numarayı tuşla ve at yarışı sonuçlarını anında öğren. Adamın teknolojisi benim at yarışlarından nefret ettiğimi anlamaya yetmediği için sadece sinirimi bozuyor.
Web siteleri de sizin ilgi alanlarınızı bilmek ister. Size özel hizmeti böyle alırsınız. Alışveriş yaptığınız siteler ise daha da iyi tanır. Migros'u ele alalım. Sanal marketten aldığınız ıspanak, pırasa bile bir yerlere yazılır. Normal marketten alışveriş yaparken bile her seferinde Migros kartınız var mı diye boşuna mı soruyorlar? Bankaların elindeki bilgi hazinesi daha da muhteşem. Onlardan aldığımız kredi kartıyla akaryakıtı ne sıklıkta aldığımızdan tutun hangi restoranda yediğimize kadar her şeyi biliyorlar.
Peki bu kadar çok bilgi nasıl toplanır, nasıl işlenir, nerede saklanır, nasıl kullanılır? Kullanıcı sayısı arttıkça bilgisayarlar bu verileri işlemekte zorlanmaz mı? Mesela başarılı örnek olan myCNN.com'un milyonlarca kullanıcısı var. Bilgisayarlar herkesi tek tek tanıyor. Bağlandığınızda hemen size uygun sayfayı hazırlayıp gönderiyorlar. Bunun arkasında son yıllarda adını az duyduğumuz bir ağ kurumu var: Novell. Bizim kuşağın ilk göz ağrılarından olan Novell, bir zamanlar efsaneydi. Aradaki onca yılın onlar için çok parlak geçtiği söylenemez ama global ağları yönetme kapasitesine sahip NDS8 hizmetlerini geliştirmiş olmaları önemli bir sıçrama noktası. Herhalde artık eskiden olduğu gibi Novell'den sık söz edilecek.