kapat

07.11.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Magazin
banner
Sabah Künye
Ata Yatirim
Sofra
Cumartesi Eki
Pazar Eki
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

YeniBinyil
Turkport
1 N U M A R A
Sabah Kitap
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
banner
Doluca'dan şarap market
Doluca Şarapları Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Sibel Kutman, uygun bulunan yerlere önce şarap marketleri daha sonra da şarap evleri açacaklarını söyledi

Doluca Şarapları Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Sibel Kutman, artan şarap tüketimininin önlerine yeni kapılar açtığını, Doluca'nın ciro büyüklüğünün 30 milyon dolar seviyesinde olduğunu söyledi. Şirket olarak büyümenin bir ayağı olarak 'şarap evleri ve şarap marketleri' kurmayı hedeflediklerini belirten Kutman, bu projelerin ilk adımlarının yılsonuna kadar atılacağını vurguladı. "İlk aşamada uygun bulduğumuz yerlere şarap marketleri açacağız" diyen Kutman, daha sonra da şarap evlerini hayata geçireceklerini söyledi.

Doluca'nın kapasite artış yatırımlarından çok, toplam üretim içindeki kaliteli şarap payını artırmayı hedeflediğini ifade eden Kutman, "Kapasite artışına yönelik düşüncelerimiz var. Ancak zamanlamasını tam belirlemedik. Kapasite artışını 1-2 milyon şişe olarak düşünüyoruz ve zamanı da tamamen talepteki gelişmeler belirleyecek" dedi.

Şarap fiyatları konusunda ciddi sorunları olduğuna dikkat çeken Sibel Kutman, piyasada şirketin verdiği fiyatın çok üstünde fiyatlar uygulandığını, bunun da sorunu artırdığını söyledi. Kutman, bu problemi gidermek için şirket olarak 3-4 şişeye kadar olan talepleri adrese teslim uygulaması başlattıklarını vurguladı.

Yeni hedef dış pazarlar
Doluca Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Sibel Kutman, dış pazarların da giderek önem kazandığını belirtti. Kutman şunları söyledi: "Almanya başta olmak üzere dış pazarlarımızın ağırlığını Avrupa oluşturuyor. Bu arada Japonya pazarına da çok önem veriyoruz. Çünkü Japonya'da şarap pazarı yılda ortalama yüzde 200 büyüyor ve şarap üretimi yok. Biz de bu rekabete hazırlanıyoruz."


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır