Büyükşehir: 'Metro kazısında tarihi korumaya özen gösteriliyor'
BİRİ metro hattının Tarihi Yarımada'dan asla geçmemesi gerektiğini, diğeri ise geçebileceğini savunan iki uzman görüşüne yer verdiğimiz "Tartışma" başlıklı yazılarımıza Büyükşehir Belediyesi de ilgi ve duyarlılık gösterdi. Bize fakslanan yazıda 24 saat denetimli açılan tünellerin Süleymaniye Camii'ne en yakın mesafesinin 200 metre olduğu, Taksim-Yenikapı hattının sert kaya zemininde dünyanın en gelişmiş tünel açma yönteminin kullanıldığı vurgulandı. Jeotekni, vibrasyon etkisi, çevre etüdlerinin yanısıra, "arkeolojik kaynakların korunması" ile ilgili etüdlerin de büyük titizlikler yapıldığınm belirtildiği yazıda, her santimetrenin "o noktada tarihi eser bulunabileceği" varsayımıyla kazıldığı anlatıldı.
BURAYA aynen yansıtamadığım detaylı teknik bilgileri ve rakamları içeren yazıda, geçmişin en büyük imparatorluğuna başkentlik yapan sınırların, Kara Surları'nın, Marmara ve Haliç Surları'nın, Ceneviz Kolonileri'nin ve diğer tarihsel/kültürel varlıkların metro çalışmasından en ufak şekilde zarar görmeyeceğinin altı çizildi. Kazı çalışmalarının mühendislik önlemlerinin yanısıra kesintisiz arkeolojik gözetim altında sürdürüldüğü, özellikle belirtildi.
BÜYÜKŞEHİR'in yazısı bir anlamda, "metro çalışmaları sırasında Tarihi Yarımada'nın özelliklerine saygılı gösteriliyor olması" konusunda bir "güvence belgesi" niteliği taşıyor. Yazı aynı zamanda, "Denetimli ve bilimsel yapılırsa metro hattı, Tarihi Yarımada'dan geçebilir" tezine güç kazandırıyor.