Ben de dahil olmak üzere, nedense şu özel sigorta işine bir türlü alışamadık. Daha doğrusu biz de onlara alışamadık, onlar da bize... İşin yeniliğinden midir nedir, tutulan yollar hep yokuşa çıkıyor. Neyse sözü uzatmayalım ve konuya geçelim. Yalnız şunu unutmayalım ki, özel sigorta yaptırırken, o sizi göklere çıkaran görevlilere inanmayın demiyorum ama size imzalattıkları poliçedeki küçük harflerle yazılmış notları muhakkak okuyun.
Bir Türk Hava Yolları pilotunun başına gelenleri kısaca anlatayım; Özgür Ümekkan'ın THY'da uçucu hostes olarak görev yapan eşi Tülay Ümekkan, 9 Mayıs 99 tarihinde göreve giderken geçirdiği trafik kazası sonunda çenesi kırılıp, sol kolunda doku kaybı ve deformasyon meydana geliyor. Sigortalısı olduğu Demir Hayat Sigorta, Tülay Hanımın ilk etapta tedavi masraflarını ödüyor. Türkan Hanım taburcu olurken doktorları "Çene kırığının yaklaşık 1 yıl içerisinde kaynayabileceğini belirtip, eksik olan dişlerinin ondan sonra takılacağını" söylüyorlar. Bunun üzerine Özgür Bey Demir Hayat Sigorta şirketini arayıp, konuyu anlattığında, bir sonraki diş operasyonları için gerekli ödemenin yapılacağı onayını sözlü olarak alıyor.
Bu arada maaşlarını çektikleri bankanın kullandıkları ATM kartlarının da bir sigortası olduğunu öğrendiğinde, elindeki evrakları bu sigorta şirketine gönderdiğinde, masraflarının Demir Hayat Sigorta şirketinden ödendiği için ödeme yapamayacaklarını söylediklerinde, Özgür Bey "Sigorta ile ilgili bilgisi olmadığını, kendilerinin haklı olduğunu" belirtip, işlemini iptal ediyor. Demir Hayat Sigorta Şirketindeki sigortası bittiğinde yenilemek için başvuruyor ancak başvurusu başka bir sigorta şirketini aradığı için "Kötü niyet kullandığı gerekçesiyle" kabul edilmiyor. Adamcağız nasıl olsa dişlerin yapımı için söz aldım, ne yapalım diyerek kaderine razı oluyor.
Temmuz ayında Tülay Hanımın yapılan tetkikler sonucu, kırık çene kemiğinin kaynadığı ve diş takılabileceği söylendiğinde, sigorta poliçeleri yenilenmese de daha önceden aldıkları sözlü onay üzerine Demir Hayat'ı arayıp, konuyu Dr. Nihal hanıma anlattığında, kendisine anlaşmalı oldukları bir hastane ve doktor ismi vererek tedaviyi yaptırabileceğini söylüyor. Tedavinin sonucunda Özgür Bey, eşinin hastane masrafı olan 1500 dolarlık faturayı ne zaman ödeyeceklerini öğrenmek için Demir Hayat'tan Nihal hanımla görüştüğünde "Sigortanız Ocak ayında bitti, sigortanız kötü niyet kullandığınız için yenilenmemiş niye bizi arıyorsunuz" diyerek cevap veriyor.
Şimdi burada kötü niyet nerede?... Vatandaşın bitmemiş olan tedavisini bir sonraki poliçe döneminde ödememek mi?... Yoksa özel sigortayla daha önce hiçbir işi olmayan Özgür Ümekkan'da mı?... Burada sigorta şirketi elemanları poliçeyi satarken cicili, bicili laflar yerine vatandaşın anlayabileceği gibi izah etse, sigorta yaptıran vatandaşda imzaladığı poliçeyi dikkatlice okusa bunlar olmaz. Bence biz hala bu özel sigorta işine alışamadık.