kapat

04.10.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Magazin
Sabah Künye
Ata Yatirim
Sofra
pandora
Bizim City
Sizinkiler
Rehber
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
YeniBinyil
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

Turkport
1 N U M A R A
Sabah Kitap
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
banner
Sınıfta başarının sırrı U düzeninde
İngiliz uzmanlar, ilköğretimde öğrencilerin sıralarının art arda yerine U şeklinde dizilmesinin öğrenme kapasitesini yüzde 80 artırdığını kanıtladı

İngiltere'deki Nottingham Trent Üniversitesi'nde yapılan bir araştırma, sınıflarda sıraların diziliş şeklinin, öğrencilerin öğrenme sürecini büyük ölçüde etkilediğini ortaya çıkardı. Hazırlanan rapora göre, geleneksel olarak tabir edilen, sıraların tahtaya ya da kürsüye dönük art arda diziliş şekli, öğrenmeyi yüzde 70 azaltıyor. Aynı zamanda bu diziliş biçmi öğrencinin derse konsantre olmasını güçleştirerek, önünde, arkasında ve yanında oturan arkadaşlarıyla daha çok ilgilenmesine neden oluyor. Uzmanlar özellikle bireysel çaba gerektiren matematik, kimya, fizik gibi dersler için at-nalı (U) modelini öneriyor. Böylece öğrenci, dikkatini arkadaşlarına değil öğretmeninin anlattıklarına veriyor, öğrenme kapasitesi yüzde 80 artıyor.

90 SANİYE YETERLİ
Ülkemizde de uygulanan, ilköğretimdeki klasik sıra diziliş şeklinin yanlış ve zararlı olduğunu belirten araştırmacı Prof. Nigel Hastings, "Öğrenciler dikkatleri, yapacakları şeye ve onun bulunduğu yere odaklanacak biçimde oturmalılar" diyor. Uzmanlar sınıftaki sıraların klasik düzenden, at-nalı biçimine geçirilmesinin 90 saniye aldığını söylüyor! Bu süre ortalama 30 kişilik bir sınıfta en fazla iki dakikaya çıkıyor.


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır