kapat

30.09.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Magazin
Sabah Künye
Ata Yatirim
Sofra
pandora
Bizim City
Sizinkiler
Rehber
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
YeniBinyil
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

Turkport
1 N U M A R A
Sabah Kitap
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
banner
RAUF TAMER(rtamer@sabah.com.tr )


Aday olmak

Şimdi Meclis Başkanlığı seçimi var ya, aday olmanın yanlış bir kural'a bağlı olduğunu tekrar göreceğiz.

Nitekim Yıldırım Akbulut aday olabilirim diyor.

Buna mukabil Murat Sökmenoğlu diyor ki:

- Böyle yüce bir makama kendi kendime aday olamam. Beni başkalarının aday göstermesi lâzım.

(Yâni başkalarının lâyık görmesi.)

İşte bütün mesele burada.

İnsan çıkıp da ben buraya lâyık biriyim diyerek kendi kendine değer biçer mi?

Akbulut'un şahsı için söylemiyorum.

Ama yanlış bir yöntem bu... Yüce makam'a hafiflik getiren bir yöntem.

*

Hatırlar mısınız?

Cumhurbaşkanlığı seçiminde kendi kendine ortaya çıkıp aday'ım diyenler oldu.

Tercümesi:

- Ben Çankaya'ya lâyık biriyim.

Kim diyordu bunu.

Kendileri.

Halbuki başkalarının demesi lâzımdı.

Hatta adaylık için, en az 10 kişi, veya 20 kişi gibi belli bir imza aranmalıydı. Çünkü Cumhurbaşkanı seçimiydi o... Her aklına esenin aday olması ne kadar gayriciddi bir şeydi...

Ama kural Ğmaalesef- böyle işliyor.

Aday'ım diye ortaya çıkan kişi, bazen 1 oy alıyor... Onu da kendi atıyor zaten.

Kimisi de adaylıktan çekildim diyor.

Ama ömürboyu övünecek:

- Bir ara Cumhurbaşkanı adayı olmuştum diye...

Öf... ne müthiş bir biyografi.

*

Bu hafiflikten kurtulalım.

İsterseniz kural yine kalsın ama biz buna tenezzül etmeyelim.

Aday'ım diye ortaya çıkmayalım. Başkaları tarafından aday gösterilmeyi bekleyelim.

- Efendim göstermiyorlar.

E ne yapalım, demek ki sizi lâyık görmüyorlar. Niye fırlıyorsunuz ortaya?

.....

Murat Sökmenoğlu her zaman fair-play'ci olduğu için, dün kendisine sorulan aday mısınız sorusuna işte böyle cevap verdi:

- Benim aday olmam yakışık almaz. Başkalarının beni aday göstermesi lâzım.

*

Önemsiz bir konu gibi gözüküyorsa da ciddiyetin ve siyasi nezaketin alfabesi böyle başlar.

Sonra o ciddiyet ve o siyasi nezaket yaygınlaşır, gelenek olur... Politika'nın seviyesi yükselir.

- Efendim, böyle gelmiş, böyle gider.

Hayır. Gitmesin.

Güzellik yarışmalarına ben Türkiye'nin en güzel kızıyım dercesine kendi kendine kraliçelik pâyesi vererek katılanlardan bir farkımız olmalı.

Akbulut bu söylediklerime alınmasın.

Bilirim ki o, üstün vasıflarını, engin bilgi ve yeteneklerini kimseye belli etmeyip çok güzel saklamasını bilen bir zat.

Lâyıktır.

Ama başkalarının O'nu keşfetmesi lâzım... Merhum Özal nasıl keşfetmişti?

Bilmem, anlatabiliyor muyum?

Yazarlar sayfasina geri gitmek icin tiklayiniz.

Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır