|
|
Danimarka'dan Euro'ya red
Halk oylamasının sonucu Avrupa paralarını yine sarsmaya başladı. 2. müdahale korkusu dolardaki artışı frenliyor
Danimarka'nın euroya "Hayır" demesi, Avrupa para birimlerini dolar karşısında yine zorlamaya başladı. Geçen hafta yapılan müdahaleyle 2.19 marka kadar düşen doların değeri dün yine 2.23'ün üzerini gördü. Ancak G7 ülkelerinin önceki gün "Danimarka euroya hayır derse pariteye yine müdahale ederiz" açıklamaları, Avrupa para birimlerinin daha fazla değer kaybetmesini engelliyor. Nitekim akşam saatlerinde dolardaki yükseliş yerini gevşemeye bıraktı ve parite 2.22 seviyelerine geriledi. Euro-dolar paritesi ise 0.88'in üzerinde kaldı. Uzmanlar, ikinci bir müdahaleyle dolar-mark paritesinin 2.175'e inebileceğini düşünüyor.
Öte yandan Danimarka'nın euroya geçişi yüzde 53'lük oy çokluğuyla reddetmesi, çeşitli Avrupa ülkelerinde tepkilere neden oldu. Alman Maliye Bakanı Hans Eichel, Danimarka'nın seçiminin tek para birliğini fazla etkilemeyeceğini söyledi. Eichel, Danimarka'nın euro bölgesi gayrisafi yurtiçi hasılasının yüzde 2.7'sini oluşturduğunu kayedederek, "Piyasaların sakinliğinin nedeni bu" dedi.
EİCHEL:UTANÇ VERİCİ
Danimarka seçimlerinde çıkan sonuç karşısında "Böyle olması utanç verici. Ama saygı göstermeliyiZ" diyen Eichel, Danimarka'nın Avrupa yolunda devam edeceğini ve döviz kuru sisteminde kalacağını kaydetti.
Fransa Maliye Bakanı Laurent Fabius ise euro bölgesi maliye bakanlarının, Danimarka'da çıkan sonuçtan üzgün olduğunu söyledi.
|
Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır
|