kapat

27.09.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Magazin
Sabah Künye
Ata Yatirim
Sofra
pandora
Bizim City
Sizinkiler
Rehber
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

Turkport
1 N U M A R A
Sabah Kitap
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
banner
Hoş... Ama boş!
Dünyada emsalimiz yok: Çağdaş metro sinek avlıyor, çağdışı otobüsler mahşer!

GÖRÜLMÜŞ ŞEY DEĞİL
Metro, gelişmiş ülkelerde kitle ulaşımının can damarı. Büyük kentlerin altını örümcek ağı gibi kuşatan metro şebekeleri, kitle ulaşımı yükünün yarıdan fazlasını karşılıyor. İstanbul'da bu çağdaş ufka doğru ilk adım Taksim-4. Levent metrosuyla atıldı. Ama, "çağdaşlık"la eşdeğerdeki metroya ilgi, düşük düzeyde kaldı. Açıldığı gün 67 bin olan yolcu sayısı 33 binlere düştü.

OTOBÜSTE ISRAR EDİLİYOR
Buna karşılık Taksim-4. Levent arasında sefer yapan belediye otobüsleri ve özel halk otobüsleri tıklım tıklım, salkım saçak yolcu dolu. Nedense "çağdaşlık ve konfor" yerine "ilkellik ve işkence" tercih ediliyor. Yürüyen merdiven ve hareketli bantlarla sağlanan büyük kolaylığa rağmen, kimse metro istasyonlarına inmiyor.

PAKDİL'E ÇAĞRI: KALDIRIN
Uzmanlar, İETT Genel Müdürü Nevzat Pakdil'e çağrıda bulunuyor: "Vatandaşı metroya alıştırmanın tek yolu Taksim-4. Levent arasındaki otobüs seferlerinin kaldırılması. Bunun çeşitli yöntemleri var. Ulaşımda çağdaşlığın yakalanması izin bu özveriyi gösterin."


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır